کشته شدن نزدیک به ۵۰ تن از نیروهای ارتش بورکینافاسو

شنبه 12 خرداد 1403 - 16:48
https://iswnews.com/?p=119020

جماعه نصره الاسلام و المسلمین مدعی شد عناصر این گروه در روز چهارشنبه ۹ خرداد ماه با یورش به مقر ارتش بورکینافاسو در منطقه «کوگو» در جنوب استان «کلپلوگو» Koulpélogo واقع در جنوب شرق مرکزی بورکینافاسو بیش از ۴۷ تن از نیروهای ارتش بورکینافاسو را کشته و تعداد پنج دستگاه خودروی نظامی و ۱۲ موتورسیکلت و ۴۲ قبضه کلاشینکوف و دو قبضه دوشکا و هشت قبضه پی‌کا و یک قبضه آرپی‌جی و شش قبضه کلت کمری را به غنیمت برده‌اند.

جماعه نصره الإسلام والمسلمین در بیانیه‌ای اظهار داشت که این یورش در انتقام آنچه جنایات «ابراهیم ترائوره» فرمانده کودتای بورکینافاسو علیه مسلمانان مرتکب می‌شود، انجام شده‌است .

عناصر این جماعت در روز جمعه ۴ خرداد ماه نیز به منطقه «سودوگی» در همین استان حمله کرده و مدعی شدند که ۹ تن از نیروهای ارتش بورکینافاسو را به قتل رسانده‌اند.

لازم به ذکر است که عملیات جماعه نصره الإسلام و المسلمین در مناطق مختلف بورکینافاسو افزایش یافته است. این گروه در ۲۰ روز گذشته نزدیک به ۴۰ عملیات در مناطق مختلف بورکینافاسو به انجام رسانده‌است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد شنبه, ۱۲ خرداد, ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵

    فکر کنم این نسخه های مختلف داعش است که موساد و سی ای ای برای درگیر کردن مسلمانان ساخته اند و بیشترین عملیاتشان در کشورهایی است که علیه غرب اعتراض و شورش و کودتا کردند یعنی مالی، نیجر و بورکینافاسو

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.