حملات جدید ارتش یمن / کشتی توتر در معرض غرق است

پنجشنبه 24 خرداد 1403 - 11:43
https://iswnews.com/?p=119335

نیروهای مسلح یمن یک عملیات ترکیبی علیه یک کشتی متخلف در دریای سرخ و دو عملیات نظامی مشترک با مقاومت اسلامی عراق نیز انجام دادند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه گفت: «در راستای یاری مردم مظلوم فلسطین و در پاسخ به جنایات انجام شده علیه برادرانمان در نوار غزه؛ نیروهای دریایی، موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن با استفاده از یک شهپاد، تعدادی پهپاد و موشک های بالستیک، یک عملیات نظامی ویژه علیه کشتی توتر (TUTOR) در دریای سرخ انجام دادند. عملیات منجر به آسیب جدی کشتی شده و به لطف خدا در خطر غرق شدن است. این کشتی به این دلیل هدف قرار گرفت که شرکت مالک آن تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرد.»

کشتی توتر یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۲۲ میلادی با پرچم لیبریا در حال فعالیت است. مبدأ و مقصد این کشتی در سایت های موقعیت یابی ثبت نشده و تصاویر زیادی نیز از آن وجود ندارد.

نیروهای مسلح یمن همچنین دو عملیات نظامی مشترک با مقاومت اسلامی عراق نیز انجام دادند. ارتش یمن و مقاومت عراق در عملیات اول یک هدف حیاتی در شهر اشدود با موشک های کروز و در عملیات دیگر هدف مهمی در شهر حیفا با تعدادی پهپاد هدف قرار دادند. طبق اظهارات یحیی سریع، هر دو عملیات با موفقیت به اهداف خود دست یافتند.

سرتیپ یحیی سریع در پایان این بیانیه تصریح کرد، نیروهای مسلح یمن به همه شرکت‌ها درباره عواقب همکاری با دشمن اسرائیلی و ورود کشتی‌هایشان به بنادر فلسطین اشغالی هشدار می‌دهند، در غیر این صورت بر اساس آنچه در بیانیه های قبلی بیان شد، در منطقه عملیاتی نیروهای مسلح مورد هدف قرار می‌گیرند. نیروهای مسلح یمن تائید می کنند که تا پایان تجاوزات و رفع محاصره مردم فلسطین در غزه، به عملیات نظامی خود در یاری مردم مظلوم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس به یمن ادامه خواهند داد.

ویدیوی مقاومت اسلامی عراق از عملیات مشترک با ارتش یمن علیه مواضع رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی

بر اساس آمار تحولات جهان اسلام، حمله ارتش یمن به کشتی توتر ۱۱۲مین حمله رسمی نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند و دریای مدیترانه می‌باشد. همچنین عملیات مشترک ارتش یمن و مقاومت اسلامی عراق در حیفا و اشدود نیز دومین عملیات مشترک مقاومت یمن و عراق است.

بیشتر بخوانید: ارتش یمن به جنایت اسرائیل در النصیرات پاسخ داد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.