نیروهای مسلح یمن و مقاومت اسلامی عراق در یک عملیات نظامی مشترک بندر حیفا در سرزمینهای اشغالی فلسطین را مورد هدف قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در هفتم تیر ماه با انتشار بیانیه ای جزئیات دو عملیات اخیر نیروهای ارتش یمن را در دریاهای سرخ و مدیترانه اعلام کرد. سرتیپ یحیی سریع در این بیانیه گفت:

➖ عملیات مشترک با برادران مقاومت اسلامی عراق، با تعدادی موشک کروز علیه یک هدف حیاتی در حیفا انجام گرفت و به لطف خدا این عملیات با موفقیت به هدف خود رسید.

ویدیو منتشر شده توسط مقاومت عراق از حمله موشکی علیه حیفا

➖ در عملیات دیگری کشتی SEAJOY در دریای سرخ هدف قرار گرفت. این عملیات به طور مشترک توسط نیروی پهپادی، موشکی و دریایی با یک شهپاد و تعدادی موشک و پهپاد انتحاری انجام شد.

عملیات موشکی علیه مواضع ارتش اسرائیل در حیفا، پنجمین عملیات مشترک نیروهای مسلح یمن و مقاومت عراق در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین است.

کشتی سی جوی (SEAJOY)

لازم به ذکر است ارتش یمن و مقاومت عراق یک روز پیش از این عملیات در ششم تیر ماه نیز اقدام به انجام یک عملیات نظامی مشترک دیگر علیه رژیم اسرائیل کرده بودند.

بر اساس بیانیه نیروهای مسلح یمن، در این عملیات، ارتش یمن با همکاری مقاومت اسلامی عراق و با یاری خداوند متعال، با چند فروند پهپاد انتحاری کشتی اسرائیلی ام‌اس‌سی مانزانیلو (MSC Manzanillo) را در بندر حیفا مورد هدف قرار دادند.

کشتی ام‌اس‌سی مانزانیلو (MSC Manzanillo)

نیروهای مسلح یمن تاکیده کرده است که تا پایان تجاوز و محاصره مردم فلسطین در نوار غزه، به عملیات نظامی مشترک خود با مقاومت اسلامی عراق برای حمایت و پیروزی مردم فلسطین ادامه خواهند داد.

ارتش یمن در پاسخ به جنایت اسرائیل در نوار غزه از نوامبر گذشته تاکنون ده‌ها کشتی وابسته به رژیم اسرائیل یا متعلق به آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عرب، اقیانوس هند و دریای مدیترانه مورد حمله قرار داده است.

از سوی دیگر رژیم آمریکا و انگلیس نیز از ژانویه گذشته تاکنون صدها حمله هوایی علیه مناطق تحت کنترل انصارالله و ارتش یمن انجام داده‌اند تا بتوانند حملات موشکی و پهپادی یمنی ها علیه منافع رژیم صهیونیستی را متوقف کنند اما این حملات بی‌نتیجه بوده و عملیات نظامی علیه رژیم اسرائیل ادامه دارد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.

مطالب پیشنهادی