نیروی دریایی ارتش یمن در ۳ تیر ماه دو عملیات علیه این کشتی در دریای عرب و دریای سرخ اجرا کرد. عملیات اول با چند فروند موشک بالستیک ضد کشتی و دومین عملیات با استفاده از یک فروند شناور هدایت‌پذیر از دور (شهپاد) طوفان انجام گرفت.

کشتی ترانس ورلد نویگیتور (TRANSWORLD NAVIGATOR) یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۱۰ میلادی تحت پرچم لیبریا فعالیت می‌کند. این کشتی از مبدأ سنگاپور به سمت کانال سوئز در مصر در حال حرکت بود که در آب‌های یمن مورد حمله موشکی و شهپادی قرار گرفت.

لحظه ای که کشتی ترانس ورلد نویگیتور با یک قایق انتحاری در در دریای سرخ مورد هدف قرار گرفت.

شرکت مالک این کشتی بارها فرمان رهبر انقلاب یمن مبنی بر ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرده است.

طوفان المدمر (طوفان ویرانگر) یکی از شهپادهای ارتش یمن است که سر جنگی معادل ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلوگرم دارد و سرعت آن معادل ۴۵ مایل دریایی بر ساعت است.

اینفوگرافیک منتشر شده توسط ارتش یمن در مورد قایق انتحاری طوفان المدمر

ارتش یمن در پاسخ به جنایت رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین، از نوامبر گذشته تاکنون ده‌ها کشتی وابسته به اسرائیل یا متعلق به آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عرب، اقیانوس هند و دریای مدیترانه مورد حمله قرار داده است.

این حملات هزینه‌های بیمه را برای کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند به طرز سرسام آوری افزایش داده است و بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی را بر آن داشته تا به جای دریای سرخ، از مسیر بسیار طولانی‌تری از جنوب قاره آفریقا استفاده کنند.

پس از حمله غافلگیرانه گروه‌های فلسطینی به رژیم اسرائیل در هفتم اکتبر، رژیم اسرائیل حملات وحشیانه‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این حملات بیمارستان‌ها، اقامتگاه‌ها و عبادتگاه‌ها مورد هدف قرار میگیرند و نوار غزه با تخریب گسترده و یک فاجعه انسانی مواجه شده است. بر اساس آخرین اطلاعات، تاکنون حداقل ۳۷۸۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده اند و بیش از ۸۶ هزار نفر زخمی شده اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

ارتش یمن قول داده است که به حملات موشکی و پهپادی به کشتی های غیرقانونی ناقض ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی تا زمانی که جنایات اسرائیل و آمریکا علیه مردم فلسطین متوقف نشود ادامه دهد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.