سخنان سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله و انقلاب یمن درباره آخرین تحولات منطقه و فلسطین به شرح زیر است:

– جنایت نسل کشی در غزه باید وجدان انسان را زنده کند و احساس مسئولیت را هر انسانی برانگیزد. جنایات جنگی و نسل کشی مردم فلسطین، آزمونی برای وجدان و ارزش های مشترک انسانی جامعه بشری است.

– یکی از جنایات شنیع دشمن اعدام سه سالمند از یک خانواده بود که یکی از آنها در حین شکنجه به شهادت رسید و دو تن دیگر با له شدن در زیر تانک ها اعدام شدند.

– ما به مردم مراکش که از دستورات رژیم دست نشانده و خائن خود که به اسرائیل وفادار است پیروی نکردند، درود می فرستیم.

– مردم مراکش با حمایت از مردم فلسطین در خیابان‌های شهرهای مختلف وفاداری، تعلق، اصالت، انسانیت، ارزش‌ها و اخلاقیات خود را در سطح وسیعی نشان دادند.

– در بحرین تظاهرات و فراخوانی برای برای حمایت از فلسطین صورت گرفت. درود بر مردم عزیز بحرین که از موضع رژیم دست نشانده آل خلیفه مبرا هستند.

– مسیر تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی مسیر بسیار مهمی است و در دسترس همه مردم در همه کشورها است.

– انجام مذاکرات و تصمیم گیری در آن با مردم فلسطین و مقاومت آنها به رهبری جنبش حماس است. حمایت ما بدون دخالت در جزئیات این مذاکرات، همچنان ادامه دارد.

– در نتیجه یکی از عملیات‌های مشترک مقاومت اسلامی عراق و ارتش یمن، کشتی حامل احشام در مسیر بندر حیفا در دریای مدیترانه مورد حمله پهپادها قرار گرفت.

– سازمان احشام اروپا از تعلیق ارسال کلیه محموله های خود تا پایان عملیات در دریای مدیترانه خبر داد که این یک تحول مهم است.

– یکی از مهمترین عملیات های هفته جاری در جبهه یمن، هدف قرار دادن یک ناو آمریکایی در شمال شرق جزیره سقطرا بود که نگرانی دشمنان را برانگیخت و آن را یکی از دورترین حملات در شرق دریای عرب تاکنون دانستند.

– بریتانیا خروج آخرین کشتی‌های جنگی خود را از دریای سرخ و خلیج عدن اعلام کرد و به تعبیر خود آنها “پس از مواجهه با بزرگترین تهدید هوایی برای نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در دوران معاصر”، فرار کرد.

– نیروی دریایی بریتانیا اعلام کرد که آخرین کشتی این کشور مورد اصابت موشک سریعی از یمن قرار گرفت و آنها نتوانستند آن را رهگیری کنند.

– کسانی که موشک‌های ویرانگر را به تمسخر گرفتند، گوش به اعترافات و اظهارات اربابان آمریکایی و اسرائیلی خود بسپارند. اعترافات و اظهارات کارشناسان نظامی آمریکایی و انگلیسی گواه این است که موشک‌ها سریع‌تر از صدا است.

– آمریکایی ها، انگلیسی ها و قبل از آنها اسرائیلی ها متوجه شدند که با تهدیدی روبرو هستند که توانایی مقابله با آن را ندارند. موشک های بسیار سریع، مافوق صوت و مرگبار همان چیزی است که حتی ناو هواپیمابر آمریکایی را به وحشت انداخت.

– عقب نشینی کشتی ها دلیل بر عدم عملیات نیست و نظارت مستمر، قوی و قابلیت اجرا به لطف خداوند و کمک‌هایش در دسترس است.

– ناو هواپیمابر فراری آمریکایی همانطور که می گویند برای مبارزه با قدرت های بزرگ طراحی، ساخته و آماده شده است.

– آمریکایی ها فرار ناو هواپیمابرشان را اتفاقی بی سابقه در تاریخ جنگ ها و ساختن تاریخی جدید توصیف می کنند.

– برخی از آنها فرار آیزنهاور را به “فرار فیل از دست موش” تشبیه کردند. فیل شما از یک موش فرار نکرد، بلکه از لانه شیر فرار کرد.

– ارتش یمن و توانایی های آن موش نیست، بلکه شیری در لانه است که با موضع ناعادلانه شما که حمایت از دشمن اسرائیلی است، مقابله می کند.

– در این هفته ۱۰ موشک بالستیک، کروز و پهپاد انجام شد.

– تعداد کشتی‌های مورد هدف به ۱۶۶ کشتی مرتبط با اسرائیل، آمریکا و انگلیس رسیده است.

– تردد کشتی‌های مرتبط با آمریکا و انگلیس در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، در حالی که حرکت کشتی‌های مرتبط با دشمن اسرائیلی تقریبا وجود ندارد.

– در این هفته آمریکایی ها ۸ حمله در الحدیده و حجه انجام دادند که مجموع بمباران ها از اول ماه رجب تاکنون به ۵۷۰ حمله و بمباران در دریا رسید.

– آمار تلفات حملات آمریکایی-انگلیسی در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس ۵۷ شهید و ۸۷ مجروح است.

– آمریکا پس از پی بردن به بیهودگی عملیات خود، سعی کرد سعودی ها را در تهاجم و تشدید فشارهای اقتصادی دخالت دهد.

– هشدار ما به سعودی ها در آغاز سال جدید هجری یک هشدار جدی به تمام معناست. تشدید فشارها و پیامدهای ناشی از آن، هرگز بر موضع قاطع و اصولی ما در حمایت از مردم فلسطین تأثیر نمی‌گذارد.

– ما به برادران مجاهد خود در نوار غزه، مردم فلسطین و همه آزادگان ملت و جهان اطمینان می دهیم که سعودی ها هر کاری که علیه ما انجام دهند هرگز موفق نخواهند شد و ما از اولویت حمایت از مردم فلسطین دور نمی‌شویم.

– آمریکایی‌ها از ما می‌خواهند که حمایت از غزه را متوقف کنیم، فضایی را برای عبور کشتی‌های اسرائیلی از دریای سرخ باقی بگذاریم و هرگونه عملیات پشتیبانی را متوقف کنیم.

– سعودی ها در راستای آمریکا کار می کنند و این یک حماقت وحشتناک به تمام معناست. سعودی ها باید راه اشتباه و ناموجه خود را متوقف کنند و صحبت آنها تحت فشار آمریکا ناموجه و غیرقابل قبول است.

– ما را در رویارویی با آمریکا تنها بگذارید و به آنها بگویید با همه توانمندی‌هایش با ما بجنگد، زیرا آنها خیلی بیشتر از شما امکانات دارند. شما موفق نخواهید شد که عملیات ما در حمایت از مردم فلسطین را متوقف یا محدود کنید و در این راه ضرر خواهید کرد. وقتی آمریکا خودش را درگیر حمایت از اسرائیلی ها کرد و تجاوزاتش را به کشور ما اعلام کرد، آیا موفق شد؟ آیا او به نتیجه ای رسید؟ آنها شکست خوردند.

– (خطاب به سعودی‌ها) وقتی خودت را درگیر کنی، بیشتر از آمریکایی ها ضرر می‌کنی، چون چیزهایی که به ما نزدیک است خیلی زیاد است که می تواند هدف قرار بگیرد و به شما آسیب جدی وارد کند.

– ما پیام‌های زیادی برای سعودی‌ها فرستادیم و هشدار دادیم که ما را در جنگ مستقیم با آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و انگلیسی‌ها تنها بگذارند.

– اظهارات و مواضع رژیم سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس همان منطق اسرائیل، آمریکا و انگلیس است.

– آزار و اذیت عربستان سعودی علیه بانک‌های دولتی و خصوصی و شرکت‌ها، گام‌های ناعادلانه و تهاجمی است که قابل قبول یا چشم پوشی نیست. ممنوعیت پروازهای فرودگاه صنعا را هرگز نمی توان پذیرفت و انگلیسی ها و آمریکایی ها در مورد توقف بندر (الحدیده) تحریک می‌کنند.

– شما با این کار اوضاع را به سطحی بدتر از آنچه در اوج درگیری بود برمی‌گردانید. هدف قرار دادن بانک ها، فرودگاه ها و بنادر همگی خطوط قرمزی هستند که قابل قبول نیستند. اجبار ما به عقب نشینی از حمایت از غزه، غیرممکن و دورتر از خورشید به شماست.

– (خطاب به مردم یمن) دشمنان از شما می خواهند که موضع خود را در حمایت از غزه پس بگیرید و از شما می خواهند که مردم فلسطین را ناامید کنید و عملیات پشتیبانی را متوقف کنید. سعودی ها از شما می خواهند که مردم فلسطین را تماشا کنید، مانند آنها برقصید و گریه های مردم فلسطین را نادیده بگیرید. سعودی از شما می خواهد که بخندید، برقصید، و مشغول مهمانی های دیوانه وار، مسابقات سگ ها و بازی های الکترونیکی باشید و راهپیمایی هفتگی خود را متوقف کنید. سعودی‌ها به دستور آمریکا می‌خواهند شما را تنبیه کنند.

– سعودی ها و کل جهان بشنوند، فردا صدای آزادی، صدای غرور، صدای شجاعت، صدای ایمان را از میدان السبعین و همه استان های یمن می‌شنوید.

– (خطاب به مردم یمن) به سخنان سعودی ها پاسخ دهید تا بداند که شما هنوز قبایل آزاده و سرافراز، وفادار و شجاع هستید. بگویید که شما همچنان مردمى هستید که رسول خدا درباره آنها فرمود: «ایمان، یمنی است و حکمت، یمنی است.»

– ما از زبان شما به سعودی ها هشدار دادم که تصور نکند اوضاع صرفا رسانه ای است و بداند ما با صدای شما صحبت کردیم و مسیر را از شما گرفتیم.

– ما با ایمان به خدا، توکل به او در مقابله با دشمنان آمریکا، اسرائیل و انگلیس و هر عامل دیگری حضور داریم.

– تظاهرات میلیونی فردای شما از هفته های گذشته اهمیت بیشتری دارد زیرا در مقطع مهمی از موقعیت قرار داریم، پس همانطور که از شما آموخته ایم موضع صادقانه خود را اعلام کنید.

– فردا جایگاه شما در جایگاهی خواهد بود که خدا را خشنود کند، به مردم فلسطین تسلی دهد و به آنها اطمینان دهد که ادامه خواهید داد و شما جزو کسانی نیستید که در برابر هر تهدیدی به خود می لرزید. شما از آمریکا، انگلیس و اسرائیل نترسیدید، آیا از یک عامل احمق و ابله مثل سعودی‌ها که از اشتباهاتش درس نمی‌گیرد، می‌ترسید؟

– به اذن خدا خروج شما موفق و همراه با غرور، ایمان، شجاعت، آزادی و وفاداری خواهد بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. amir یکشنبه, ۲۴ تیر, ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷

    اون وقت ما رفتیم با سعودی ها صلح گردیم

    پاسخ
    1. فرزند ایران سه شنبه, ۲ مرداد, ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱

      دور می گردی به مقاومت گیر میدی، همین انصارالله هم با عربستان در جنگ نیست. هر کس کار خودش ر می کنه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.