ارتش یمن در پاسخ به جنایت رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین در منطقه المواصی اقدام به انجام عملیات موشکی و پهپادی علیه یک کشتی متخلف در خلیج عدن و منطقه ام الرشراش در جنوب فلسطین اشغالی کرد.

بر اساس بیانیه نیروهای مسلح یمن، نیروهای دریایی، پهپادی و موشکی ارتش یمن در یک عملیات مشترک نظامی، کشتی اسرائیلی ام‌اس‌سی یونیفیک (MSC UNIFIC) را در خلیج عدن با چند فروند موشک بالستیک و پهپاد انتحاری مورد حمله قرار دادند. همچنین اهداف نظامی ارتش اسرائیل در منطقه ام الرشراش (ایلات) با چند فروند پهپاد انتحاری مورد حمله قرار گرفت.

ام‌اس‌سی یونیفیک یک کشتی کانتینربر است که با پرچم لیبریا فعالیت میکند. این کشتی هفته گذشته نیز در دریای عرب به‌وسیله چند موشک کروز مورد حمله قرار گرفته بود.

بیانیه نیروهای مسلح یمن

در بیانیه منتشر شده، نیروهای مسلح یمن مجدداً تمامی ارتش‌های عربی و اسلامی را به انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال ملت فلسطین دعوت کرد و تاکید کرد که عملیات ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی متوقف نخواهد شد مگر آنکه تجاوزات رژیم صهیونیستی متوقف و محاصره مردم فلسطین در نوار غزه برداشته شود.

لازم به ذکر است در ۲۳ تیر ماه هواگردهای رژیم صهیونیستی به منطقه بشردوستانه المواصی در خان یونس حمله کردند. در جریان این جنایت آشکار دستکم ۷۱ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیشتر از ۲۹۰ نفر دیگر زخمی شدند. شمار زیادی از شهدا و مجروحان زن و کودک از جمله کودکان کمتر از دو سال هستند.

بر اساس اطلاعات تحولات جهان اسلام، حمله ارتش یمن به کشتی ام‌اس‌سی یونیفیک، ۱۴۳مین حمله رسمی نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند و دریای مدیترانه می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.