فرمانده آمریکایی: حوثی ها ما را به چالش کشیدند

سه شنبه 9 مرداد 1403 - 08:22
https://iswnews.com/?p=120212

یکی از فرماندهان اسکادران هواپیماهای جنگی ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ در مصاحبه اخیر خود با رسانه های غربی به پیچیدگی ها و چالش های پیش روی مبارزه با پهپادهای جنبش انصارالله پرداخت.

این فرمانده آمریکایی مبارزه با پهپادهای ارتش یمن را به معنای مبارزه با یک دشمن نامرئی دانست و گفت: «از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون هیچکس جرأت به چالش کشیدن ما را در دریا نداشته است.»

وی در ادامه صحبت های خود به مشکات عملیات دریایی در آب های یمن پرداخت و افزود: «شش ماه در فضای رزمی پر از چالش و پویایی کار کردیم که نیروی دریایی در دهه های گذشته شاهد آن نبوده است. آماده سازی ما طولانی ترین و فعال ترین عملیات بود و هرگز در جایی مانند دریای سرخ تحت آتش دشمن قرار نگرفته بودیم.»

علیرغم تداوم استقرار ناوگان ائتلاف آمریکایی-انگلیسی و همچنین ناوگان اتحادیه اروپا در دریای سرخ و خلیج عدن، عملیات غربی‌ها در آب‌های یمن شکست خورده و به هدف اصلی خود یعنی “حمایت از کشتیرانی اسرائیل” نرسیده است. اظهارات این فرمانده آمریکایی نیز موید دیگری بر این موضوع است. در جبهه یمن تحقق اهداف مهم‌تر از رهگیری و حتی اصابت موشک‌ها و پهپادها است. کمااینکه تسلیحات یمنی اصابت‌های موفق زیادی در طول نبردهای اخیر داشته‌اند و شاهد موارد متعددی در طول شش ماه گذشته بوده‌ایم.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.