پایان عملیات ۸ روزه ارتش اسرائیل در خان یونس

چهارشنبه 10 مرداد 1403 - 00:01
https://iswnews.com/?p=120241

عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس که از ۸ روز قبل با هدف جلوگیری از بازگشت نیروهای مقاومت آغاز شده بود، به پایان رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در ۱ مرداد ماه، عملیاتی را با هدف جلوگیری از بازگشت نیروهای مقاومت در خان یونس آغاز کردند.

نظامیان اسرائیلی در جریان این عملیات، ساختمان‌های مسکونی، قبرستان و تأسیسات خدماتی را با استفاده از بولدوزر و موادهای منفجره منهدم کردند.

طبق ادعای ارتش اسرائیل، در جریان این عملیات، ۱۵۰ تن از نیروهای مقاومت به شهادت رسیده، چند تونل منهدم و مقداری تسلیحات نیز کشف و ضبط شد. سرانجام ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز اعلام کرد که لشکر ۹۸ ارتش این رژیم، شب گذشته عملیات خود را در خان یونس به پایان رساند.

در همین رابطه، منابع محلی اعلام کردند که هزاران فلسطینی روز سه‌شنبه پس از پایان عملیات هشت روزه ارتش اسرائیل، به منازل خود در شهر خان یونس بازگشتند. پس از بازگشت ساکنان و آغاز فعالیت امدادگران فلسطینی، دفتر رسانه‌ای غزه اعلام کرد که در نتیجه عملیات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در خان یونس، دستکم ۲۵۵ فلسطینی شهید و بیش از ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. همچنین ۳۰ نفر نیز ناپدید شدند.

علی‌رغم عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از خان یونس، حملات پراکنده توپخانه‌ای و هوایی به مناطقی از شهر خان یونس و اطراف آن همچنان ادامه دارد. همچنین طی ساعات اخیر، ارتش اسرائیل با استفاده از پهپاد و کوادکوپتر، اقدام به اجرای چند عملیات شناسایی در شهر خان یونس کرده است.

نظامیان صهیونیست در محور شرقی خان یونس همچنان استقرار دارند و این احتمال وجود دارد که طی هفته‌های آتی نیز شهر خان یونس و اطراف آن شاهد عملیات‌های کوتاه مدت ارتش رژیم صهیونیستی باشد.

شایان ذکر است در ۱ مرداد ماه منابع محلی از پیشروی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در محور عبسان خبر داده بودند. در جریان این عملیات، نظامیان اسرائیلی با پشتیبانی هوایی تا شهر خان یونس پیشروی کردند.

بیشتر بخوانید: عملیات نظامی جدید ارتش اسرائیل در جنوب غزه؛ درگیری‌ها در عبسان ادامه دارد

در محور رفح نیز درگیری‌ها میان رزمندگان مقاومت و نظامیان اسرائیلی همچنان ادامه دارد. درگیری‌ها و تبادل آتش در محله تل السلطان رفح متمرکز شده است و طی روزهای اخیر، نیروهای کتائب القسام، سرایا القدس و ناصر صلاح الدین، سلسله عملیات‌هایی را علیه ارتش رژیم صهیونیستی در محورهای درگیری در رفح ترتیب دادند که طی آن چند خودروی زرهی ارتش اسرائیل منهدم و چند نظامی صهیونیست نیز کشته و زخمی شدند.

مشاهده در نقشه آنلاین

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.