انفجار پایگاه اسرائیل در اریتره را لرزاند

دوشنبه 15 مرداد 1403 - 16:12
https://iswnews.com/?p=120362

طبق گزارش رسانه های محلی، روز گذشته چند انفجار در پایگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مجمع الجزایر دهلک در سواحل اریتره رخ داده است.

علت این انفجارها تا این لحظه مشخص نشده است، اما این احتمال وجود دارد که پایگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها مورد حمله پهپادی و موشکی نیروهای مسلح یمن قرار گرفته باشد.

جزایر دهلک بخشی از مجمع الجزایر سواحل اریتره است که خالی از سکنه هستند و امتیاز کنترل آنها توسط ایزیاس افورکی رئیس جمهور پیشین اریتره، در دهه ۹۰ میلادی به اسرائیل واگذار شد. افورکی این اقدام را به دلیل تنشی که با یمن درباره جزیره حنیش داشت انجام داد و از اسرائیل خواست تا در برابر حملات احتمالی یمن به اریتره از دولت وی حمایت کند.

اسرائیل از سال ۲۰۱۶ یک پایگاه اطلاعاتی بزرگ بر روی کوهستان إمبا سویرا در ۱۳۵ کیلومتری جنوب اسمره پایتخت اریتره راه اندازی کرده است. کوهستان إمبا سویرا با ارتفاع ۳۰۱۸ متری، مرتفع ترین کوهستان در اریتره به شمار می‌رود. هدف از احداث این پایگاه، نظارت بر دریای سرخ و عبور و مرور دریایی و اشراف کامل بر تنگه باب المندب و اشراف اطلاعاتی بر روی سواحل یمن است. بی شک نقش این پایگاه در جریان تنش اخیر بین اسرائیل و یمن نسبت به قبل برجسته‌تر شده و اقدامات اخیر واحد ویژه اسرائیل علیه یمن از این پایگاه فرماندهی و کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: حمله به پایگاه اطلاعاتی اسرائیل در اریتره؛ یک افسر اسرائیلی کشته شد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.