یک گروه تازه تاسیس عراقی، مسئولیت حملات اخیر علیه مواضع ارتش تروریستی آمریکا در عراق و شرق سوریه را برعهده گرفت.

مواضع تروریست‌های آمریکایی در ۵ مرداد ماه هدف حمله راکتی قرار گرفت. ساعاتی پس از حمله، یک گروه مقاومت جدید التاسیس به نام “الثوریون” مسئولیت حمله راکتی به مواضع اشغالگران آمریکایی در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار عراق و پایگاه ائتلاف آمریکایی در تاسیسات گازی کونکو واقع در استان دیرالزور سوریه را پذیرفت.

طبق اعلام این گروه، عملیات هدف قرار دادن اشغالگران آمریکایی با رمز “یا علی المرتضی” و “یا فاطمه الزهراء” صورت گرفت. گروه مقاومت الثوریون تاکید کرد که عملیات این گروه تا زمان خروج آخرین نظامی آمریکا از عراق ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:
حمله گروه‌های مقاومت به مواضع آمریکایی‌ها در شرق سوریه
حمله مجدد گروه‌های مقاومت به مواضع آمریکایی‌ها در کونکو

چندی بعد، در ۱۵ مرداد ماه، مواضع تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار عراق مجددا هدف حمله راکتی و پهپادی قرار گرفت و گروه مقاومت الثوریون با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را پذیرفت.

بیشتر بخوانید: حمله راکتی به مواضع آمریکا در عین الاسد

پس از حمله شب گذشته این گروه به پایگاه عین الاسد که منجر به زخمی شدن ۵ نظامی و ۲ پیمانکار آمریکایی شد، فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد: ستاد عملیات مشترک عراق، مخالفت خود با هر گونه اقدام جسورانه در هدف قرار دادن پایگاه‌های عراق و هیئت‌های دیپلماتیک و اماکن حضور مستشاران ائتلاف بین المللی و هر اقدامی که موجب افزایش تنش در منطقه می‌شود یا عراق را به سمت پیامدهای خطرناک می‌کشاند یا به منافع مختلف کشور آسیب می‌زند، اعلام می‌کند.

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق اشاره کرد که طرف‌ها و تشکیلات امنیتی از طریق تلاش اطلاعاتی و امنیتی به اطلاعات مهم از عاملان این حمله دست یافتند و اکنون آن‌ها تحت تعقیب هستند تا مجازات شوند و مسئولان، فرماندهان و افسران مقصر نیز محاکمه خواهند شد.

تا این لحظه جزئیات بیشتری در خصوص این گروه در دست نیست اما تشکیل گروه‌های مقاومت جدید با منشاء پنهان برای در امان ماندن حشدالشعبی (که بخشی از نیروهای مسلح عراق است) و رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی، از مهم‌‌ترین اقدامات مقاومت عراق طی سال‌های اخیر (بعد از شهادت حاج قاسم) بوده است. همین موضوع، باعث شده است تا نهادهای اطلاعاتی غربی از کسب اطلاعات در خصوص تمامی این گروه‌ها و جلوگیری از حملات آنها ناکام بمانند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.