تحرکات نظامی آمریکا برای دفاع از اسرائیل

چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 17:03
https://iswnews.com/?p=120392

نیروی دریایی ارتش آمریکا برای حمایت از اسرائیل در برابر حملات احتمالی ایران و محور مقاومت، دو ناوشکن «یواس‌اس لابون» و «یو‌اس‌اس کول» را از خلیج عمان به فلسطین اشغالی اعزام کرد.

طبق گزارش روزنامه واشنگتن پست، نیروی دریایی ارتش آمریکا در روزهای گذشته دو ناوشکن «یواس‌اس لابون» و «یو‌اس‌اس کول» را از خلیج عمان به سمت دریای سرخ و سپس فلسطین اشغالی اعزام کرده است. این ناوشکن‌ها دارای موشک‌های هدایت شونده کلاس آرلی برک هستند و قادر به انجام انواع ماموریت‌های تهاجمی و دفاعی می‌باشند.

در همین حال بامداد امروز ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام)، از حمله یک پهپاد انتحاری و دو موشک بالستیک ضد کشتی ارتش یمن در دریای سرخ خبر داد که احتمالا این دو ناوشکن را هدف قرار داده است. سنتکام مدعی شد که نیروهای آمریکایی این پهپاد و موشک ها را منهدم کرده‌اند.

این جابجایی در حالی است که ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس تئودور روزولت» تا ۱۵ مرداد، همچنان در محل ماموریت خود در خلیج عمان مستقر بوده است. همچنین وال استریت ژورنال در گزارشی از اعزام جنگنده های F/A-18 به عنوان بخشی از آمادگی برای رهگیری حمله احتمالی ایران به پایگاهی در منطقه غرب آسیا خبر داده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.