تحولات عراق، ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

شنبه 27 مرداد 1403 - 16:32
https://iswnews.com/?p=120557

نیروهای تیپ ۷۴ و ۶۰ سازمان حشد الشعبی و ارتش عراق، یک عملیات امنیتی مشترک در مناطق سنجار و البعاج واقع در استان نینوا با هدف افزایش امنیت این مناطق و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۱- بغداد:
– در ۲۱ مرداد ماه، فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق، اسناد بایگانی شده مربوط به جنایات عناصر گروه تروریستی داعش را از تیم تحقیقاتی سازمان ملل درباره جنایات داعش در عراق با نام اختصاری (یونیتاد) دریافت کرد.
– در ۱۴ مرداد ماه، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که دو عضو گارد ملی جورجیا در شهر بغداد، پایتخت عراق جان باخته‌اند. در همین رابطه، ارتش تروریستی آمریکا اعلام کرد که مرگ این افراد به دلیل حوادث “غیرعملیاتی” روی داده است.
– در ۱ مرداد ماه، احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

۲- نجف:
نیروهای یگان چک و خنثی سازمان حشد الشعبی عراق با هدف تامین امنیت زائران، در ورودی‌های شهر نجف اشرف مستقر شدند.

۳- الانبار:
– نیروهای امنیتی عراق، ابو صفیه العراقی، معاون والی ولایت الفرات گروه تروریستی داعش را طی عملیاتی ویژه و در شهر الرمانه واقع در استان الانبار بازداشت کردند. ابو صفیه در بسیاری از اقدامات تروریستی علیه نیروهای امنیتی عراق و سوریه شرکت داشت.
– واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، ادعای حضور شمار زیادی از عناصر گروه تروریستی داعش در صحرای الانبار و دشوار بودن دسترسی نیروهای امنیتی به این مناطق واقع در غرب عراق را تکذیب کرد.
– در ۱۵ مرداد ماه، مواضع تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد با استفاده از دو فروند راکت آرش مورد هدف قرار گرفت. طبق ادعای رسانه رویترز، در نتیجه این حمله چند نظامی آمریکایی زخمی شدند.
– در ۴ مرداد ماه، مواضع اشغالگران آمریکایی در پایگاه عین الاسد هدف حمله راکتی گروه‌های مقاومت قرار گرفت. این حمله با استفاده از ۶ فروند راکت “آرش ۴” صورت گرفت.

۴- بابل:
در ۹ مرداد ماه، هواگردهای ارتش تروریستی آمریکا، یکی از پایگاه‌های سازمان حشد الشعبی عراق در منطقه جرف النصر واقع در استان بابل را مورد هدف قرار دادند. در نتیجه این حمله، چهار تن از رزمندگان مقاومت از جمله یک فرمانده میدانی به نام‌های احمد نجم عبد الزهره با نام جهادی ابو حسن، حسین کریم کاظم الدراجی، حیدر حسن حسین السعدی، علی صادق عمران الموسوی و همچنین سرتیپ “حسین عبدالله مستور الشعبل” با نام مستعار ابوجهاد، از نیروهای برون مرزی ارتش یمن به شهادت رسیدند.

۵- سلیمانیه:
دستگاه امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که واحد مبارزه با تروریسم این نهاد با مشارکت اداره کل عملیات دستگاه آسایش اقلیم کردستان عراق، ۲۱ تن از اعضای گروه تروریستی داعش از جمله ۲ فرمانده را در استان سلیمانیه بازداشت کردند.

۶- نینوا:
نیروهای تیپ ۷۴ و ۶۰ سازمان حشد الشعبی و ارتش عراق، یک عملیات امنیتی مشترک در مناطق سنجار و البعاج با هدف افزایش امنیت این مناطق و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۷- کمیته هماهنگی مقاومت عراق با اشاره به برخی اقدامات اخیر استکبار جهانی و همچنین احتمال حمله ارتش تروریستی آمریکا به مواضع محور مقاومت با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد: کمیته هماهنگی مقاومت عراق به هیچ محدودیتی پایبند نیست و اگر نیروهای اشغالگر آمریکایی بار دیگر در هدف قرار دادن فرزندان ما در عراق یا استفاده از حریم هوایی عراق برای حملات علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی کنند؛ آن موقع پاسخ ما را حد و سقفی متوقف نخواهد کرد.

۸- هادی العامری، دبیر کل سازمان بدر عراق اعلام کرد: برنامه زمانبندی خارج‌سازی نیروهای خارجی از عراق را که نیروهای آمریکایی نیز جزئی از آن هستند و نیروهای مقاومت بر خروج هر چه سریعتر آن اصرار دارند، به‌زودی اعلام می‌شود.

۹- سپهبد حامد محمد قمر، معاون آموزش ارتش عراق در بازدید از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت که افسران ارشد عراق که از دافوس ارتش ایران فارغ التحصیل شده‌اند، بسیار کارآمدتر از افسرانی هستند که دوره دافوس را در ناتو طی کرده‌اند و در تمام مسئولیت‌های واگذار شده شایسته‌تر عمل می‌کنند.

۱۰- در ۳ مرداد ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله پهپادی به مواضع اسرائیل در شهر اشغالی ایلات خبر داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.