سقوط خونین زندان ولگاگراد روسیه

جمعه 2 شهریور 1403 - 16:50
https://iswnews.com/?p=120758

برخی منابع غیر رسمی ویدئویی از تسخیر زندانی در ولگاگراد در جنوب روسیه توسط زندانیان منتشر کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری «تحولات جهان اسلامی» در این فیلم که روز جمعه ۲ شهریور ماه منتشر شد این زندانیان تعابیری اسلامی به کار می‌برند و چند تن از متصدیان زندان را کشته و چند تن دیگر را زخمی و به گروگان گرفته‌اند.

منابع غیر رسمی تأکید می‌کنند که زندانیان معمولا از زندانیان جرایم عادی بوده که توسط افراط گرایان جذب شده‌اند.

منابع نزدیک به داعش خبر دادند که زندانیان عملیات خود را در انتقام رفتار نیروهای امنیتی روسیه با عاملان کشتار  تالار کروکوس سیتی تلقی کرده‌اند.

در این فیلم دست‌کم چهار تن از مسئولان زندان در حال دراز کشیده یا نشسته در میزان زیادی خون دیده ‌می‌شوند. رسانه های دولتی روسیه اعلام کردند که حداقل یک نفر از کارکنان زندان کشته شده است، اما این ویدئو نشان می دهد که تعداد کشته‌ها بیشتر است. پایگاه تحولات جهان اسلام از انتشار فیلم معذور است

سایت های خبری اسامی چهار مظنون این عملیات را منتشر کردند و آنها را شهروندان ازبکستان و تاجیکستان معرفی کردند. هیچ منبع رسمی‌ای این خبر را تایید نکرده‌است.

گفتنی است پس از چند ساعت خبرگزاری‌های روس اظهار داشتند که نیروهای امنیتی روس در نهایت توانسته‌اند به‌وسیله عملیات تک‌تیراندازی تمام گروگان‌گیران را کشته و گروگان‌ها را آزاد کنند.

لازم به ذکر است که در دی‌ماه، شورش خونینی در زندانی در روستوف واقع در جنوب روسیه رخ داد که در آن نیروهای ویژه شش زندانی گروگان گیر را که گفته شد از اعضا و هواداران داعش بودند به ضرب گلوله کشتند.

یکی از افسران بلندپایه کشته شده در عملیات
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس شنبه, ۳ شهریور, ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹

    دیگه اخبار جنگ اکراین رو پوشش نمیدید دلیلی داره

    پاسخ
    1. Mirza شنبه, ۳ شهریور, ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.