اقدامات جدید عربستان برای سیطره مطلق بر حضرموت

سه شنبه 6 شهریور 1403 - 14:26
https://iswnews.com/?p=120924

عربستان سعودی برای مقابله با نفوذ بیشتر مسلحین شورای انتقالی جنوب و جلوگیری از کنترل میادین نفتی استان حضرموت توسط آنها تحرکاتی را در این استان نفتی آغاز کرده است.

در این راستا، اتاق فرماندهی عربستان سعودی در حضرموت، چند روز پس از بازدید فنی و تهیه طرح کنترل میادین نفتی حضرموت، اقدام به ارسال کاروان لجستیکی به تاسیسات شرکت پترومسیله در مناطق کوهستانی این استان با واسطه گری نیروهای درع الوطن کردند.

این اقدام عربستان همزمان با اتمام روند واگذاری کنترل گذرگاه مرزی الودیعه به نیروهای درع الوطن و خروج نیروهای تیپ ۱۴۱ طرفدار حزب اصلاح از گذرگاه صورت گرفت و نشان می‌دهد که سعودی‌ها در پی تحکیم سیطره بر شرق یمن هستند.

بیشتر بخوانید: نیروهای الدرع الوطن کنترل گذرگاه الودیعه را بدست گرفتند

نیروهای درع الوطن (سپر وطن) شبه نظامیانی هستند که در اواخر آبان ماه ۱۴۰۱ با حمایت عربستان سعودی و نقش آفرینی صغیر بن عزیز و طارق صالح، از مسلحین قبایل طرفدار عربستان در استان حضرموت، نیروهای الیمن السعید (تابع صغیر بن عزیز) و بخشی از نیروهای طرفدار طارق صالح در غرب استان لحج تشکیل شدند. اهداف عربستان سعودی از استقرار نیروهای درع الوطن در استان حضرموت را می‌توان در دو بخش خلاصه کرد: ۱- مقابله با شورای انتقالی جنوب ۲- تسلط بر میادین نفتی و بنادر استان حضرموت که همه این موارد در راستای مقابله با افزایش نفوذ امارات در مناطق اشغالی یمن است. عربستان و امارات علیرغم اتحادی که در مقابله با انصارالله دارند، در تقسیم منابع و غارت ثروت های مناطق جنوبی و شرقی یمن با یکدیگر رقابت سختی دارند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.