صبح روز گذشته ارتش روسیه یکی از بزرگترین حملات موشکی و پهپادی خود را علیه اوکراین انجام داد. اما این حملات متوقف نشد و مجددا شب گذشته نیز در یک غافلگیری دیگر موج دیگری از حملات علیه مواضع مختلف اوکراین انجام شد.

شب گذشته انفجارهایی در شهرهای مختلف در مناطق کیف، وینیتسیا، خملنیتسک، دنیپروپتروفسک، ریونه، خارکیف، ژیتومیر، سامی، میکولایف مشاهده و شنیده شد.

ارتش روسیه در این موج از حملات از تعداد زیادی پهپادهای انتحاری و موشکهای کروز استفاده کرد. بر اساس گزارشها، موشک های مافوق صوت کینژال نیز برای دومین شب متوالی مورد استفاده قرار گرفت.

همچنین بر اساس ادعای منابع روسی، موشک‌های بالستیک اسکندر-ام روسی مخفیگاه ارتش اوکراین برای مخفی کردن لژیونهای خارجی (غیر اوکراینی) در یکی از هتل‌های شهر کریوی ریح در منطقه دنیپروپتروفسک را مورد هدف قرار دادند و تخریب کردند.

روز دوشنبه نیز یک هتل دیگر در شهر کراماتورسک در شمال ابلاست دونتسک هدف موشکهای روسی قرار گرفت و ویران شد.

روسیه از ابتدای جنگ تاکنون بصورت فعال عقبه ارتش اوکراین و مواضع ناتو در مرکز و عمق غربی اوکراین را با موشکهای بالستیک و کروز مورد هدف قرار داده است. تاکنون ده ‌ها نیروی غیر اوکراینی که در قالب ناتو و برای کمک وارد اوکراین شده اند توسط این حملات کشته شده اند. پس از حملات به هتلهای کریوی ریح و کراماتورسک بعید نیست در آینده نزدیک شاهد انتشار اخبار مرگ ناگهانی نیروهای ناتو و یا آمریکایی در تعطیلات تابستانی در جای دیگری از اروپا مثلا در کوه های آلپ باشیم!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. حمید سه شنبه, ۶ شهریور, ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹

    رسانه روس ها هم چنین خبری نزدن

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.