موافقت مقامات یمنی با یدک کشی سونیون

پنجشنبه 8 شهریور 1403 - 11:06
https://iswnews.com/?p=120989

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت یمن طی بیانیه ای از موافقت مقامات یمنی با یدک‌کشی نفتکش یونانی سونیون که اخیرا در دریای سرخ مورد حمله نیروهای مسلح یمن قرار گرفته بود، خبر داد.

عبدالسلام در این باره گفت، پس از تماس چند نهاد بین‌المللی به‌ویژه اروپایی‌ها و مذاکره با آنها برای جلوگیری از ایجاد فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ، اجازه یدک کشی سونیون صادر شد. عبدالسلام همچنین افزود، آتش کشیدن این نفتکش نشانگر جدیت و عزم یمن برای اجرای تحریم علیه دشمن صهیونیستی است.

سخنگوی جنبش انصارالله در پایان پیام خود با اشاره به تصمیم برای جلوگیری از عبور کشتی‌ها به بنادر فلسطین اشغالی تاکید کرد که هدف از عملیات نیروهای مسلح یمن اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات در نوار غزه است و کشتی های شرکت های مرتبط با اسرائیل تا تحقق این هدف، از حملات ارتش یمن در امان نخواهند بود.

طبق آخرین گزارش ناوگان اتحادیه اروپا در دریای سرخ (آسپیداس)، نفتکش یونانی سونیون که اخیرا مورد حمله موشکی و شهپادی ارتش یمن قرار گرفته بود، همچنان در حال سوختن است.

بر اساس این تصاویر، آتش سوزی در چندین نقطه از عرشه کشتی جریان دارد و در اطراف محل توقف کشتی نیز هیچ نشت نفتی دیده نمی‌شود. ناوگان اتحادیه اروپا نیز به تمامی کشتی هایی که از منطقه عبور می کنند هشدار داده تا با نهایت احتیاط از منطقه عبور کنند، زیرا سونیون در خطر جدی و محموله آن در معرض آلوده کردن آب‌های منطقه است. نیروی دریایی ارتش یمن تا دیروز کشتی ها و یدک کش ها از ورود به محل توقف سونیون منع کرده بود.

بیشتر بخوانید:
قلع و قمع دو کشتی وابسته به اسرائیل توسط ارتش یمن
نفتکش سونیون غرق در آتش شد (ویدیو)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.