کشته شدن ۱۵ داعشی در استان الانبار

شنبه 10 شهریور 1403 - 11:01
https://iswnews.com/?p=121022

ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا از کشته شدن ۱۵ تروریست داعشی در استان الانبار طی عملیات مشترک با نیروهای امنیتی عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در ساعات اولیه ۲۹ اوت (۸ شهریور)، نیروهای آمریکایی عملیاتی مشترک با نظامیان عراقی در غرب عراق آغاز کردند که طی این عملیات، ۱۵ تن از عناصر گروه تروریستی داعش کشته و مقداری تسلیحات کشف و ضبط شد.

سنتکام مدعی شد: این عملیات فرماندهان داعش را مورد هدف قرار داد تا توانایی داعش در برنامه ریزی، سازماندهی و انجام حملات علیه غیرنظامیان عراقی و همچنین شهروندان، متحدان و شرکای ایالات متحده در سراسر منطقه و فراتر از آن را مختل و کاهش دهد.

پس از این عملیات، رادیو صدای آمریکا به نقل از یک مقام پنتاگون مدعی شد: طی عملیاتی که در عراق علیه داعش انجام شد، ۵ سرباز آمریکایی زخمی شدند.

در همین رابطه، واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این عملیات بر اساس گزارش‌های دقیق اطلاعاتی انجام شد و مقدمات انجام آن از حدود دو ماه پیش آغاز شده بود. تحرکات فرماندهان و سرکردگان مهم داعش در صحرای الانبار به ویژه در منطقه الحزیمی در شرق دره الغدف تحت رصد قرار گرفته شد و با رصد و نظارت دقیق، چهار مخفیگاه دور افتاده این گروه که به شکل بسیار دقیقی استتار شده بود، شناسایی گردید. پس از انجام عملیات شناسایی، نیروهای عراقی حملات هوایی متوالی و غافلگیرانه‌ای را به این مخفیگاه‌ها با همکاری اطلاعاتی، فنی و هماهنگی ائتلاف بین‌المللی انجام دادند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.