برگزاری نشست مشترک روسیه، ایران، ترکیه و سوریه

سه شنبه 13 شهریور 1403 - 12:53
https://iswnews.com/?p=121099

وزیر خارجه روسیه از برگزاری نشست مشترک ترکیه، روسیه، ایران و سوریه درباره مذاکرات آنکارا و دمشق در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با رسانه راشاتودی (RT) بیان داشت که نشستی با حضور روسیه، ایران، ترکیه و سوریه برای عادی سازی روابط میان آنکارا و دمشق در آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: طرفین موفق شدند در سال ۲۰۲۳ نشستی با حضور وزارتخانه‌های دفاع، امور خارجه و نهادهای اطلاعاتی برگزار کنند تا در مورد شرایطی که می‌تواند به عادی سازی روابط سوریه و ترکیه منجر شود، گفتگو کنند. اکنون درحال آماده‌سازی یک نشست دیگر هستیم. من مطمئن هستم که در آینده‌ای نه چندان دور این نشست برگزار خواهد شد. خواست روسیه، عادی سازی روابط آنکارا و دمشق است.

وزیر خارجه روسیه گفت: نشست قبلی روسیه، ایران، ترکیه و سوریه مفید بود، اما طرفین نتوانستند در مورد اقدامات بعدی به توافق برسند. دولت سوریه معتقد است که برای ادامه این روند، لازم است به طور شفاف در مورد روند خروج نهایی نیروهای ترکیه از سوریه تصمیم گیری شود. ترکیه برای این کار آماده است اما تاکنون توافق بر سر این موضوع ممکن نشده است.

شایان ذکر است مدتی قبل، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، قطع حمایت ترکیه از گروه‌های تروریستی و عقب‌نشینی کامل از خاک سوریه را شروط دمشق برای عادی‌سازی روابط با آنکارا اعلام کرده بود. مقامات ترکیه و در راس آن‌ها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی ماه‌های اخیر بارها نسبت به عادی‌سازی روابط با دولت سوریه ابراز تمایل کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.