انفجار تروریستی در منطقه دارالامان کابل (ویدیو)

سه شنبه 13 شهریور 1403 - 17:12
https://iswnews.com/?p=121109

در نتیجه حمله تروریستی عامل انتحاری داعش به منطقه قلعه بختیار واقع در ناحیه ششم کابل، دستکم شش غیرنظامی از جمله یک زن جان باخته و دهها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، عصر روز دوشنبه ۱۲ شهریور ماه، یکی از عوامل گروه تروریستی داعش اقدام به انفجار جلیقه انتحاری خود در مقابل دادستانی کل طالبان در منطقه دارالامان شهر کابل کرده است. این اقدام در حین تعطیلی کارمندان رخ داده و غیرنظامیان را نیز مورد حمله قرار داده است.

به گفته‌ی خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل، در نتیجه این انفجار شش غیرنظامی از جمله یک زن جان باخته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند. اما رسانه های محلی تعداد تلفات این حمله را بیش از ۴۵ کشته و زخمی گزارش کرده‌اند.

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای رسما مسئولیت حمله انتحاری کابل را بر عهده گرفته است.

تصویری از عامل انتحاری داعش در کابل

شاخه خراسان گروه تروریستی داعش تاکنون مسئولیت بسیاری از حملات تروریستی به سفارتخانه ها، مدارس، بیمارستان، مساجد و مناطق غیرنظامی به ویژه شیعیان افغانستان در شهرهای کابل، مزارشریف و هرات و… به عهده گرفته است. هرچند طالبان بارها اعلام کرده است که به حضور داعش در افغانستان پایان داده اما حملات تروریستی گاه و بیگاه این گروه نشان می‌دهد که داعش همچنان در افغانستان فعال است و توان عملیاتی آن نسبت به گذشته کیفیت بالاتری پیدا کرده است.

ویدیویی از لحظه وقوع انفجار عامل انتحاری داعش در کابل
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.