به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حمله و انفجار تروریستی در مجتمع آموزشی کاج واقع در غرب شهر کابل، پایتخت افغانستان بیش از ۵۰ نفر شهید و زخمی شدند.

طبق اظهارات منابع محلی در شهر کابل، صبح امروز ساعت ۷:۳۰ دقیقه به وقت محلی، انفجار سنگینی در هنگام برگزاری کنکور آزمایشی در مجتمع آموزشی کاج واقع در محله نقاش در منطقه دشت برچی رخ داد. این انفجار توسط یک یا چند عامل انتحاری انجام گرفته و مهاجمین ابتدا با محافظین این مجتمع وارد درگیری مسلحانه شده و پس از به قتل رساندن آنها، اقدام به عملیات انتحاری کرده‌اند.

خالد زدران، از سخنگویان طالبان تلفات این حمله تروریستی را ۱۹ نفر شهید و ۲۷ زخمی اعلام کرده است اما منابع محلی تلفات این حمله تروریستی تا این لحظه ۳۲ نفر شهید و بیش از ۴۰ نفر زخمی عنوان کرده‌اند. متاسفانه امکانات و تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های کابل محدود است و مردم مظلوم اکثر مجروحین را با درشکه و فرغون به بیمارستان‌های محمد علی جناح، صد بستر دشت برچی و وطن منتقل کرده‌اند. لازم به ذکر است که بیش از ۴۰۰ دانش آموز در سالن‌های اصلی و فرعی آموزشگاه حضور داشته‌اند و بی شک آمار شهدا و زخمیان بیش از ارقام ارائه شده از سوی طالبان و رسانه‌هاست.

گفتنی است مجتمع آموزشی کاج، همان آموزشگاه موعود سابق است که در سال‌های گذشته نیز هدف حملات تروریستی و انتحاری قرار گرفته بود. این آموزشگاه پس از روی کار آمدن طالبان برای مدتی بسته شد و در ماه‌های اخیر با نام جدید “کاج” مجددا فعالیتش را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: انفجارهای تروریستی در کابل ۵۶ نفر تلفات بر جا گذاشت

ویدیو شماره ۱: محل وقوع انفجار تروریستی در مجتمع آموزشی کاج

ویدیو شماره ۲: پیکر شهدای حمله تروریستی به مجتمع آموزشی کاج در بیمارستان محمد علی جناح در شهر کابل

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.