القاعده فیلمی درباره عبداللطیف السید منتشر کرد

یکشنبه 18 شهریور 1403 - 01:45
https://iswnews.com/?p=121167

چندی پیش مؤسسه الملاحم بازوی رسانه‌ای القاعده یمن مستندی ۲۳ دقیقه‌ای درباره عبداللطیف السید که توسط عناصر القاعده ترور شد منتشر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری «تحولات جهان اسلام» مؤسسه الملاحم در این فیلم که تحت عنوان «عبداللطیف و القصاص العادل» منتشر شد عبداللطیف السید را بازیچه دست آمریکا و امارات تلقی کرد.

در این فیلم ادعا می‌شود که عبداللطیف در سال‌ ۲۰۱۱ به زورگیری از مردم می‌پرداخت و پس از سیطره القاعده بر وقار که شهر عبداللطیف بود، وی به القاعده پیوست اما تخلفاتی انجام می‌داد که موجبات بازخواست او از سوی القاعده فراهم شد. وقتی عناصر القاعده خواستند او را بازخواست کنند، عبداللطیف از میان صفوف القاعده فرار کرده و به دشمنان القاعده پیوست. عبداللطیف پس از جدا شدن از القاعده متهم به برنامه ریزی حملاتی علیه القاعده و همچنین ورود خشنوت بار به خانه‌ها و دستگیری و شکنجه می‌باشد.

در این فیلم پس از چند مصاحبه با پدر و مادر چند تن از کسانی که ادعا می‌شود زیر شکنجه عبداللطیف و عناصر او کشته شده‌اند چند تن از عناصر القاعده که ادعا می‌شود به دست عبداللطیف کشته شده‌اند نیز معرفی می‌شوند.

القاعده در این فیلم مدعی است که عبداللطیف در ابتدا مزدور دولت عبدربه منصور هادی بود و همچنین ادعا می‌شود که عبداللطیف راه رسیدن حوثی‌ها به عدن را هموار کرد و پس از آن نیز در زمره مزدوران امارات متحده عربی درآمد.

القاعده در سال ۲۰۱۶ علی السید دست راست عبداللطیف السید را به قتل رسانید. عبداللطیف در سال ۲۰۱۷ در نیروهای الحزام الامنی به فرماندهی رسید. القاعده مدعی است که در سال‌های اخیر هشت عملیات شامل عملیات‌های انتحاری و استفاده از بمب بین جاده‌ای را برای از میان برداشتن عبداللطیف اجرا کرده که عبداللطیف از همه هشت عملیات جان سالم به‌در برد، تا اینکه عناصر القاعده در نهایت توانستند عبداللطیف را با بمب بین جاده‌ای که در مسیرش کار گذاشتند به قتل رسانند.

مؤسسه الملاحم ابعاد مختلف قتل عبداللطیف را مورد توجه قرار داده و اظهار می‌دارد که کشتن عبداللطیف به عنوان یکی از فرماندهان میدانی مهم الحزام الامنی تأثیر بسیاری روی روحیه این نیروها گذاشت. در این بین سفارت آمریکا نیز قتل السید را تعزیت و تسلیت گفت. الملاحم که در این فیلم بارها از تصاویر دیدار سران امارات با سران رژیم صهیونیستی و وابستگی الحزام الامنی به امارات متحده عربی استفاده می‌کند تعزیت سفارت آمریکا را نشانه دیگری بر ارتداد عبداللطیف السید تلقی می‌کند.

این فیلم در پایان دنباله‌روان عبداللطیف السید در الحزام الامنی و دیگر نیروهای وابسته به امارات در جنوب یمن را نسبت به سرنوشتی مشابه عبداللطیف بر حذر می‌دارد.

لازم به ذکر است که عبداللطیف السید در مرداد ماه سال جاری بر اثر انفجار بمب بین جاده‌ای کشته شد. برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که السید توسط بالگرد عربستان کشته شده‌است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.