بازگشایی سفارت عربستان در دمشق پس از ۱۳ سال

چهارشنبه 21 شهریور 1403 - 15:36
https://iswnews.com/?p=121314

سفارت عربستان سعودی در سوریه از بازگشایی این سفارتخانه در دمشق خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عبدالله الحریص، کاردار سفارت عربستان در سوریه از بازگشایی این سفارتخانه در دمشق به صورت رسمی خبر داد.

وی در سخنانی تصریح کرد: این سفارتخانه از هیچ تلاشی برای توسعه روابط دوجانبه میان ریاض و دمشق فروگذار نخواهد کرد. بازگشایی سفارت عربستان در دمشق، نشان دهنده لحظه مهمی در تاریخ روابط بین دو کشور برادر است.

پس از آغاز بحران در سوریه و آغاز درگیری‌ها در این کشور، چندین کشور عربی و در راس آنها عربستان سعودی، روابط دیپلماتیک خود با سوریه را قطع کرده و سفارتخانه‌های خود در دمشق را تعطیل کردند. بهانه ریاض جهت تعطیلی سفارت خود در دمشق، اقدامات دولت سوریه علیه معترضان سوری و آغاز درگیری‌های مسلحانه در این کشور بوده است.

گفتنی است سال گذشته و پس از سفر وزیر امور خارجه سوریه به شهر جده و دیدار با معاون وزیر خارجه عربستان، دمشق و ریاض با انتشار بیانیه‌ای از سرگیری خدمات کنسولی و پروازهای بین دو کشور به منظور تقویت روابط دیپلماتیک را اعلام کردند. روابط دیپلماتیک دو طرف طی یک سال اخیر و به ویژه پس از سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به شهر جده جهت شرکت در سی‌ودومین نشست سران اتحادیه عرب و دیدار با محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی به شدت افزایش یافته است. در اردیبهشت ماه سال جاری نیز بشار اسد با محمد بن سلمان در حاشیه اجلاس سران کشورهای عربی در منامه بحرین دیدار و در خصوص افزایش روابط دوجانبه و تقویت آن گفتگو کرده بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.