شکست سد پدافندی اسرائیل و آمریکا از موشک مافوق صوت یمنی

یکشنبه 25 شهریور 1403 - 15:16
https://iswnews.com/?p=121440

نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله موشکی به تل آویو را به عهده گرفتند. براساس ادعای ارتش یمن در این عملیات از موشک مافوق صوت استفاده شده است.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ظهر امروز عملیات ویژه‌ی نیروی موشکی ارتش یمن را علیه یک هدف نظامی در منطقه یافا (تل آویو) اعلام کرد.

طبق اظهارات سرتیپ سریع، این عملیات با موشک بالستیک مافوق صوت جدیدی انجام شد که مسافت تخمینی ۲۰۴۰ کیلومتر را در ۱۱ و نیم دقیقه طی کرد و در نهایت موفق شد به هدف خود برسد. همچنین سامانه‌های پدافندی دشمن در مقابله با آن ناکام بودند.

سرتیپ سریع در ادامه افزود، این موشک موجب ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد و بیش از دو میلیون صهیونیست را برای اولین بار در تاریخ مجبور به فرار به پناهگاه‌ها کرد. وی این عملیات را در چارچوب مرحله پنجم عملیات پشتیبانی ارتش یمن و نقطه اوج تلاش قهرمانان نیروی موشکی در توسعه تسلیحات موشکی دانست که در پاسخ به الزامات نبرد و چالش های مقابله با دشمن برای دستیابی به اهداف و دور زدن تمامی سامانه های رهگیری توسعه داده شده است.

یحیی سریع با تاکید بر اینکه موانع جغرافیایی، تهاجم ائتلاف آمریکایی-انگلیسی و سیستم های نظارتی، جاسوسی و… مانع حمایت یمن از فلسطین نخواهد شد تهدید کرد، دشمن اسرائیلی باید منتظر عملیات‌های باکیفیت تری باشد، زیرا اولین سالگرد عملیات مبارک هفتم اکتبر نزدیک است. او با تاکید بر تداوم عملیات پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین همچنین تاکید کرد، دشمن همچنین باید منتظر پاسخ به تجاوز جنایتکارانه خود به الحدیده باشد.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی ارتش یمن به مرکز فلسطین اشغالی (ویدیو)

با توجه به محل اصابت موشک ارتش یمن در منطقه کفار دانیال (تصاویر بالا) احتمالا هدف این عملیات فرودگاه بن گوریون بوده است.

بن گوریون بزرگترین فرودگاه فلسطین اشغالی است که بخشی از آن پایگاه اسکادران هوایی ۲۷ ارتش اسرائیل است. عمده کمک های تسلیحاتی آمریکا نیز در این فرودگاه به صهیونیست‌ها تحویل داده می‌شود.

منطقه کفار دانیال در فاصله ۷-۸ کیلومتری فرودگاه بن گوریون و در جهت جنوب شرقی شهر تل آویو قرار دارد.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

ارتش رژیم صهیونیستی در نتیجه تحقیقات اولیه درباره حمله موشکی ارتش یمن به تل آویو اعلام کرد، یکی از موشک‌های سامانه پدافندی آرو به موشک یمنی اصابت کرده اما منجر به انهدام کامل موشک نشده است. نیروی هوایی ارتش اسرائیل رسما تایید کرد، تلاش برای رهگیری برای موشک یمنی را شکست خورده می داند زیرا آن را به طور کامل منهدم نکرده است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مافوق صوت بودن موشک شلیک شده را تکذیب کرده است.

ارتش یمن با انتشار ویدیو و تصاویر موشک فلسطین-۲ برای اولین بار، ضمن رونمایی از این موشک اعلام کرد که در حمله به تل آویو از این موشک استفاده کرده است.

طبق اطلاعات اعلام شده توسط نیروهای مسلح یمن، موشک «فلسطین ۲» بردی معادل ۲۱۵۰ کیلومتر دارد و یک موشک سوخت جامد دو مرحله ای است. همچنین سرعت فلسطین-۲ تا ۱۶ ماخ عنوان شده است.

ویدیویی از لحظه شلیک موشک فلسطین ۲ به سمت تل آویو

حمله موشکی امروز ارتش یمن به تل آویو را می‌توان هشداری به سران رژیم صهیونیستی دانست که دلخوش به سامانه‌های پدافندی خود نباشند. به گفته صهیونیست‌ها، سامانه‌های آرو و فلاخن داود بیش از ۲۰ فروند موشک رهگیر برای مقابله با موشک مافوق صوت یمنی به کار گرفتند اما در این راه شکست خوردند. علاوه بر این، موشکی که از یمن به سمت تل آویو پرتاب شد، بیش از ۲ هزار کیلومتر پرواز کرد و در مسیر خود از سد دو ناوشکن آمریکایی یو‌اس‌اس مایکل مورفی و یواس‌اس پترسون و یک ناوچه فرانسوی که در دریای سرخ فعالیت می کردند، به راحتی عبور کرد. این عملیات به معنای واقعی حامل پیام مهمی برای جبهه غرب است.

بیشتر بخوانید: اصابت موشک جدید ارتش یمن به یک کشتی در دریای عرب (ویدیو)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.