تلاش اوکراین برای گشودن جبهه‌ای جدید علیه روسیه در سوریه

سه شنبه 27 شهریور 1403 - 14:45
https://iswnews.com/?p=121525

یک رسانه روسی از فعالیت نظامیان اوکراینی در سوریه جهت گشودن جبهه‌ای جدید علیه نیروهای روسی مستقر در سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار گزارشی اعلام کرد که اوکراین با هماهنگی آمریکا، اقدامات ویژه‌ای را برای تجهیز و آموزش تروریست‌های “هیئت تحریر الشام” با هدف گشودن جبهه‌ای جدید علیه روسیه در سوریه انجام داده است.

این رسانه نوشت: مربیان نظامی اوکراین وارد استان ادلب سوریه شده و روند تولید، آموزش و تجهیز پهپادها و کوادکوپترها را آغاز کرده‌اند. بر اساس ادعای رسانه‌های روسی، دستکم ۲۵۰ فروند پهپاد انتحاری وارد استان ادلب شده تا علیه نیروهای روسی به‌کارگیری شود.

در همین رابطه، روز گذشته منابع اوکراینی با انتشار ویدیویی مدعی شدند که نیروهای اوکراینی، یک‌ پایگاه پهپادی روسیه در جنوب شهر حلب سوریه را مورد هدف قرار داده‌اند. طبق ادعای اوکراینی‌ها، این حمله توسط گروه خیمیک (Khimik) از واحدهای نیروهای ویژه سازمان اطلاعات اوکراین (GUR) صورت گرفته و پایگاه پهپادی هدف، محل تولید پهپادها بود و در آن تسلیحات پهپادی و مواد منفجره نیز نگهداری می‌شد. اما آنچه که واضح است این ویدیو و حمله توسط مسلحین انجام و ضبط شده است و نه اوکراینی ها!

ویدیوی حمله به پایگاه پهپادی روسیه در جنوب حلب

شایان ذکر است گشودن جبهه‌ای جدید و انجام این دست از حملات علیه نیروهای روسی در سوریه، از علاقه‌مندی‌های برخی از کشورهای غربی به ویژه آمریکا بوده است. با توجه به روابط نزدیک واشنگتن و سایر همپیمانان کیف با برخی از گروه‌های تروریستی در سوریه، انجام عملیات‌های پهپادی و حتی زمینی علیه نظامیان روسی ذیل عناوین نهادهای امنیتی و نظامی اوکراین در قبال دریافت مبالغی توسط گروه‌های تروریستی، دور از انتظار نیست و لزومی برای حضور میدانی و پررنگ نیروهای اطلاعاتی و نظامی اوکراین در سوریه وجود ندارد. اگرچه با افزایش این دست از عملیات‌ها، حضور افسران میدانی برای انجام هماهنگی‌ها لازم خواهد بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.