حزب الله طی بیانیه ای اعلام کرد که ابراهیم محمد قبیسی (حاج ابو موسی) از فرماندهان یگان موشکی مقاومت لبنان در حمله تروریستی هواگردهای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه غبیری در ضاحیه بیروت به شهادت رسیده است.

در نتیجه این حمله تروریستی، شش نفر از جمله ابراهیم قبیسی به شهادت رسیده و ۱۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پیش از این بیانیه، ارتش اسرائیل نیز مدعی شده بود که در جریان یک حمله هوایی به ضاحیه بیروت فرمانده یگان موشکی حزب الله را ترور کرده است.

ابراهیم محمد قبیسی (حاج ابو موسی) از فرماندهان یگان موشکی حزب الله است که در ۱۰ اکتبر ۱۹۶۲ مصادف با ۱۸ مهر ۱۳۴۱ در منطقه زبدین در جنوب لبنان متولد شد.

قبیسی در سال ۱۹۸۲ به صفوف مقاومت اسلامی پیوست و در تشکیلات مقاومت به مسئولیت های سازمانی منصوب شد. او بسیاری از عملیات های مقاومت لبنان علیه اشغالگران اسرائیل را در سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ در منطقه را طراحی و فرماندهی کرد.

حاج ابراهیم در سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ مسئولیت واحد نظامی بدر (شمال رودخانه لیتانی) را بر عهده داشت و بخش هایی از تشکیلات موشکی حزب الله را نیز مدیریت می‌کرد. این فرمانده مجاهد سرانجام در ۳ مهر ماه، توسط هواگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت ترور شد و به شهادت رسید.

عملیات ترور ابراهیم قبیسی پنجمین حمله تروریستی هواگردهای ارتش اسرائیل در شهر بیروت، پایتخت لبنان است. صهیونیست‌ها پیش از این حمله، اقدام به ترور صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و فرماندهان ارشد حزب الله از جمله فواد شکر، ابراهیم عقیل و علی کرکی کرده بودند که در ترور علی کرکی ناموفق بودند. هدف اسرائیل از اجرای حملات تروریستی در لبنان این است که حزب الله تحت فشار قرار دهد تا ادامه عملیات در جبهه جنوب لبنان-شمال فلسطین را متوقف کند. حزب الله اعلام کرده است که عملیات در این جبهه برای حمایت از مردم فلسطین و توقف جنگ افروزی صهیونیست‌ها در نوار غزه است و تا زمانی که ارتش اسرائیل عملیات در این منطقه را متوقف نکند به حمله در مناطق شمالی فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد.

محل وقوع عملیات تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت
ویدیو +۱۸: محل وقوع حمله تروریستی اسرائیل در ضاحیه بیروت
ویدیوی ارتش اسرائیل از لحظه ترور ابراهیم قبیسی در ضاحیه بیروت
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.