حمله موشکی ارتش یمن به تل آویو (ویدیو)

جمعه 6 مهر 1403 - 09:06
https://iswnews.com/?p=121961

در پی حمله موشکی ارتش یمن به تل آویو، آژیر خطر در مناطق مرکزی فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

پس از ورود غافلگیرانه موشک بالستیک ارتش یمن به آسمان فلسطین اشغالی در ۰۰:۴۰ دقیقه بامداد جمعه ۶ مهر ماه، آژیر خطر در مناطق مرکزی فلسطین اشغالی فعال شد و موجب فرار دو میلیون نفر از صهیونیست‌ها به سمت پناهگاه ها شد. در جریان فرار صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها ۱۷ نفر زخمی شده‌اند.

در پی این حمله، سامانه‌های پدافندی ضدبالستیک پیکان (آرو) ارتش رژیم صهیونیستی جهت رهگیری موشک فعال شدند و دستکم هشت تیر موشک پدافندی برای رهگیری موشک بالستیک یمنی شلیک کردند اما از نتیجه این مقابله تصویری منتشر نشده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است، سامانه‌های پدافندی پیکان موفق به رهگیری این موشک شده‌اند اما تمام ویدیوهای مربوط به رهگیری سانسور شده و تقریبا هیچ تصویری از رهگیری موشک وجود ندارد. برخی منابع نیز از وقوع انفجار در تل آویو خبر داده‌اند که آویخای ادرعی، سخنگوی عربی ارتش اسرائیل آنرا مرتبط با رهگیری موشک یمنی دانسته است.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز در پیامی کوتاه اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر بیانیه‌ای در خصوص این حمله منتشر خواهد کرد.

نیروهای مسلح یمن در این عملیات به احتمال زیاد از موشک فلسطین ۲، مشابه موشک خیبرشکن ۲ (ساخت ایران) استفاده کرده‌اند. برد این موشک بیش از ۲۱۵۰ کیلومتر و سرعت آن ۱۶ ماخ عنوان شده است.

ویدیویی از ورود موشک بالستیک یمن به آسمان تل آویو و ناکامی یکی از موشک های پدافندی در رهگیری آن

طبق بررسی‌های تحولات جهان اسلام، این حمله ۲۷مین عملیات هوایی نیروهای مسلح یمن در خاک فلسطین اشغالی و دومین حمله موشکی به مواضع رژیم صهیونیستی در تل آویو است.

عملیات نیروهای مسلح یمن برای پشتیبانی از مردم و مقاومت فلسطین در نبرد با رژیم صهیونیستی، از ۲۷ مهر ۱۴۰۲ در خاک فلسطین اشغالی و مسیر دریایی خلیج عدن-دریای سرخ آغاز شد. این عملیات با توقیف کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر و حملات مداوم موشکی، پهپادی و شهپادی به بیش از ۱۵۰ کشتی مرتبط با اسرائیل به اوج خود رسیده و موجب توقف کشتیرانی شرکت‌های صهیونیستی از مسیر دریای سرخ شد.

بیشتر بخوانید: شکست سد پدافندی اسرائیل و آمریکا از موشک مافوق صوت یمنی

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.