در حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه المزه دمشق، سه غیرنظامی شهید و سه تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۱ مهر ماه، ساختمانی را در منطقه المزه دمشق مورد هدف قرار دادند.

در همین رابطه، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: حدود ساعت ۱۷:۲۵ دقیقه (به وقت محلی) چهارشنبه، رژیم اسرائیل از سمت جولان اشغالی سوریه، منطقه المزه دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله منجر به شهادت سه غیرنظامی، زخمی شدن سه نفر دیگر و وقوع خسارات مادی شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هدف حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ساختمانی در منطقه المزه دمشق، ترور نیروهای حزب‌الله لبنان بوده است. در پی این حمله،”حسن جعفر قصیر” داماد سید حسن نصرالله به همراه دو نفر دیگر شهید و سه تن دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۰ مهر نیز با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که “محمد جعفر قصیر” (برادر حسن جعفر قصیر) فرمانده یگان انتقال تسلیحات از ایران به لبنان (یگان ۴۴۰۰) در بیروت به همراه ذوالفقار حناوی، فرمانده لشکر امام حسین ترور شده است. آمریکا در ژوئن ۲۰۲۲ میلادی، برای کسب اطلاعات از محمد جعفر قصیر ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

با در نظر گرفتن ادعای رسانه‌های عبری مبنی بر فعالیت محمد و حسن جعفر قصیر در در عرصه تبادلات مالی، پولی و تامین تسلیحاتی حزب‌الله، حملات اخیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که اسرائیل به دنبال ضربات اساسی به شبکه تامین مالی و تسلیحاتی حزب‌الله در لبنان و سوریه است.

شایان ذکر است این سومین حمله هوایی ارتش اسرائیل به سوریه طی سه روز اخیر می‌باشد. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته نیز اهدافی را در استان‌های درعا و سویداء مورد حمله قرار دادند.

بیشتر بخوانید: حملات هدفمند ارتش اسرائیل علیه سامانه‌های راداری و پدافندی جنوب سوریه

محل حادثه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.