خیز ارتش اسرائیل برای اشغال دائمی شمال نوار غزه

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 13:10
https://iswnews.com/?p=122582

ارتش رژیم صهیونیستی اطلاعیه‌ جدیدی برای عملیات در شمال نوار غزه صادر کرده است که نشان میدهد این رژیم به دنبال اشغال دائمی مناطق شمالی نوار غزه است.

در اطلاعیه ای که صادر شده است به ساکنان مناطق بیت حانون، بیت لاهیا و جبالیا هشدار داده شده است که این مناطق را ترک کرده و به سمت مناطق جنوبی حرکت کنند. این مناطق شاهد عملیات هوایی و زمینی نیروهای لشکر ۱۶۲ خواهد بود. سه روز قبل سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرده بود که لشکر ۱۶۲ پس از پایان ماموریت خود در رفح، راهی جبالیا شده و عملیاتی را در این منطقه آغاز خواهد کرد.

همچنین دستور تخلیه بیمارستانهای کمال عدوان، اندونزیایی و العوده داده شده است. پزشکان و کادر درمان بیمارستانها مجبور به ترک منطقه هستند در غیر اینصورت احتمال تکرار قتل عام بیمارستان الشفاء توسط رژیم صهیونی وجود دارد.

در میدان و بر اساس آخرین اطلاعات، ارتش رژیم صهیونیستی تقاطع “ابو شرخ” را به طور کامل مسدود کرده است. بدین ترتیب، محاصره اردوگاه جبالیا کامل شده و تنها مسیر خروج غیرنظامیان بسته شده است. منطقه دفاع المدنی، التوام و بیر النعجه نیز تحت حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اسرائیل قرار دارد و طی ساعات اخیر، ده‌ها منزل هدف حمله قرار گرفته است. همچنین محله‌ها و مناطق شرقی، شمالی و غربی اردوگاه جبالیا تحت حملات شدید توپخانه‌ ای قرار دارند.

ویدیویی از بیمارستان کمال عدوان پس از هشدار اسرائیل جهت تخلیه بیمارستان

پس از آغاز حمله زمینی رژیم اسرائیل به جنوب لبنان، این چهارمین بار است که رژیم صهیونی در نوار غزه بیانیه صادر کرده و عملیات نظامی انجام میدهد. این موضوع نشان میدهد علیرغم جنگ در جنوب لبنان، نه تنها تمرکز رژیم صهیونی از نوار غزه منحرف نشده است بلکه رژیم تلاش میکند هرچه سریعتر از جنگ فرسایشی که در غزه گرفتار شده است بیرون بیاید.

اطلاعیه ارتش اسرائیل

احتمالا عملیات اخیر در شمال نوار غزه اولین قدم اصلی در راستای خروج از این بن بست باشد. به نظر میرسد ارتش رژیم اسرائیل قصد دارد منطقه به اصطلاح حائل (بافر زون) در مرز نوار غزه را تا نیمه شهر غزه گسترش دهد. قبلا این منطقه حائل در چند کیلومتری مرز نوار غزه قرار داشت. گسترش منطقه حائل به عمق نوار غزه، در واقع زمینه اشغال دائمی آن را فراهم میکند.

بیشتر بخوانید: آغاز عملیات ارتش اسرائیل در شمال غزه

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.