سفر وزیر خارجه ایران به عراق

دوشنبه 23 مهر 1403 - 01:25
https://iswnews.com/?p=122802

وزیر خارجه ایران طی سفری رسمی وارد بغداد شده و با مقامات رسمی عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران در ۲۲ مهر ماه با استقبال مقامات عراقی وارد بغداد شد.

عراقچی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق گفت که سفرش به بغداد برای رایزنی در خصوص مسائل و شرایط حساس در منطقه است.

وزیر خارجه ایران گفت: حملات علیه ملت فلسطین و لبنان باید متوقف شود. جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ نیست اما برای هر سناریو و برای وضعیت جنگی آماده است.

عراقچی در ادامه حضور در بغداد، با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد. طرفین در این دیدار به بررسی روابط عراق و ایران و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

السودانی در این جلسه بیان کرد که اولویت‌هایی که دولت کنونی درخصوص اوضاع منطقه در راستای آن تلاش می‌کند، توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و جلوگیری از اقدام رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه درگیری علاوه بر حمایت از همه تلاش‌ها در این راستا و تامین ورود کمک‌های امدادی بشردوستانه به مردم در غزه و لبنان است.

وزیر خارجه ایران نیز از مواضع عراق در آرامش اوضاع علاوه بر تامین کمک‌های امدادی برای آسیب دیدگان در غزه و لبنان تقدیر و تاکید کرد که سفرش در راستای هماهنگی بیشتر تلاش‌ها و رایزنی در روند‌های اوضاع انجام شده است.

وزیر خارجه ایران همچنین با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق دیدار کرد. رئیس جمهور عراق در این جلسه، با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور، به اهمیت تداوم همکاری برای تقویت آن در زمینه‌های مختلف با استناد به پیوندهای تاریخی، اجتماعی و دینی میان دو کشور همسایه در راستای تحقق منافع مشترک دو ملت دوست و تقویت امنیت و ثبات منطقه اشاره کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.