ناوچه ارتش آلمان پهپاد ناشناس را ساقط کرد

پنجشنبه 26 مهر 1403 - 17:09
https://iswnews.com/?p=122930

همزمان با افزایش تنش‌ها در جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی، یک ناوچه نیروی دریایی ارتش آلمان با نام لودویگشافن آم راین (Ludwigshafen am Rhein) که در چارچوب عملیات یونیفل به منطقه اعزام شده بود، ساعاتی قبل یک فروند پهپاد ناشناس را در نزدیکی سواحل لبنان سرنگون کرد.

طبق اعلام سخنگوی نیروهای مسلح آلمان، این پهپاد در حوالی ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه (به وقت محلی) در شمال غربی شهر الناقوره رهگیری و ساقط شد. سخنگوی وزارت خارجه و وزارت دفاع آلمان نیز این عملیات را تایید کردند.

جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است اما با توجه به حمایت آشکار آلمان از رژیم صهیونیستی و مواضع این کشور در قبال حزب‌الله، به نظر می‌رسد ناوچه آلمانی یک فروند پهپاد متعلق به حزب‌الله که در حال پرواز به سوی فلسطین اشغالی بود را رهگیری و منهدم کرده است. حزب‌الله و رژیم صهیونیستی تا این لحظه نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

ارتش آلمان در حال حاضر این ناوچه جنگی را با ۶۰ خدمه و همچنین ۴۰ نظامی دیگر در مقر سازمان ملل در الناقوره مستقر کرده است.

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ در لبنان، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان مستقر شدند. نظارت بر آتش بس، محافظت از مرزهای دریایی و جلوگیری از قاچاق سلاح به عنوان ماموریت آنان تعریف شده است. حضور نظامیان آلمانی در جنوب لبنان نیز در چارچوب عملیات یونیفل طبقه بندی می‌شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.