ارتش ترکیه و مسلحین تحت حمایت آن در واکنش به عملیات تروریستی آنکارا، مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق و پایگاه‌های SDF در شمال سوریه را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” علی یرلی کایا، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که شواهد اولیه نشان می‌دهد حمله تروریستی اخیر در آنکارا را حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) انجام داده است.

ساعاتی پس از اعلام علی یرلی کایا، هواگردهای ارتش ترکیه، مواضع گروه پ‌ک‌ک در شمال عراق و پایگاه‌های متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در شمال سوریه را مورد هدف قرار دادند. مسلحین تحت حمایت ترکیه نیز چند حمله توپخانه‌ای به مواضع SDF در شمال سوریه ترتیب دادند.

در همین راستا، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در واکنش به حمله تروریستی روز گذشته در آنکارا، ۳۲ مقر حزب کارگران کردستان و متحدانش در شمال عراق و سوریه را بمباران کرده است و این حملات ادامه خواهد داشت.

طبق بررسی‌ها، ارتش ترکیه و مسلحین تحت حمایت آن، مواضع نیروهای SDF در مناطق قامشلی، مالکیه، کوبانی (عین العرب)، منبج، قحطانیه، عامودا، عین عیسی، تل تمر و تل رفعت را مورد هدف قرار دادند که طی این حملات، دستکم ۴ نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. علاوه بر مواضع نیروهای SDF، تعدادی از تأسیسات زیرساختی مهم نیز در شمال سوریه هدف حملات ترکیه قرار گرفت.

مناطقی که هدف حملات ترکیه و مسلحین تحت حمایت آن قرار گرفت/ برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید

در پی این حملات، نیروهای دموکراتیک سوریه برخی از مقرهای خود در شمال سوریه را تخلیه کرده و جلسات نظامی و امنیتی فرماندهان SDF در مناطق حسکه، قامشلی، عین العرب و منبج تا اطلاع ثانوی لغو شد.

مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) با محکوم کردن حملات اخیر ترکیه به شمال سوریه گفت: این حملات مراکز غیرنظامی، خدماتی و بهداشتی را هدف قرار داده است که جنایت جنگی محسوب می‌شود.

شایان ذکر است دو فرد مسلح در ۲ آبان ماه، به شرکت صنایع هوافضای ترکیه در نزدیکی آنکارا یورش برده و تعدادی از افراد حاضر در محل را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله، ۵ نفر کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شدند. برخی از مقامات و رسانه‌های ترکیه بر این باورند که این عملیات، توسط نیروهای پ‌ک‌ک صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: ۲۷ کشته و زخمی در حمله تروریستی به شرکت صنایع هوافضای ترکیه

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.