به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” روز گذشته پس از آزادسازی تمامی پست های مرزی در جنوب شرق استان درعا و استقرار نیروهای ارتش در این نقاط؛ گذرگاه مرزی النصیب پس از گذشت سه سال مجددا به کنترل دولت سوریه درآمد.

در نقشه هایی که امروز از سوی رسانه های طرفدار دولت سوریه منتشر شد تمامی مناطق جنوب شرق درعا من جمله شهرک مهم بُصرالشام در کنترل دولت سوریه نشان داده شده است؛ با این حال هنوز ارتش سوریه وارد این نقاط نشده است.

روز گذشته رسانه های سوری از اجرایی شدن توافق جدید در بصرالشام و در مناطق جنوب شرقی استان درعا مشابه آنچه که در شمال حمص و غوطه شرقی دمشق اتفاق افتاد خبر دادند؛ این خبر در حالی منتشر میشود که تقریبا از هفته گذشته مسلحین بصرالشام با خروج از شهر و تحویل سلاح های سنگین و متوسط خود موافقت کرده اند و عملیات خروج تدریجی آنها از بصرالشام آغاز شده بود.

 

در پی این اتفاقات و مصالحات صورت گرفته با مسلحین این مناطق، روز گذشته ارتش سوریه با کمک پلیس نظامی روسیه موفق شد در تمامی پست های مرزی جنوب شرقی استان درعا مستقر شود و گذرگاه مرزی النصیب نیز به ارتش سوریه تحویل داده شد.

آزادسازی گذرگاه مرزی النصیب تغییر مهمی به نفع دولت سوریه در جنوب این کشور محسوب می شود و تاثیرات سیاسی و  نظامی مهمی برای سوریه به همراه خواهد داشت.

 

 

لازم به ذکر است که مصالحات صورت گرفته در حال حاضر فقط در جنوب شرق استان درعا اجرایی شده است و مناطق غربی و جنوب غربی استان درعا و استان قنیطره شامل مصالحات نمی شود؛ در واقع مسلحینِ خودِ این مناطق از پذیرش هرگونه مصالحه سر باز زدند و با تکیه بر پشتیبانی اسرائیل در حال کارشکنی و انجام عملیات علیه ارتش سوریه هستند.

روز گذشته مسلحین عملیات جدیدی را با محوریت شهرک البعث و روستای جبا و منطقه تل کروم فی در قنیطره آغاز کردند که با پاسخ محکم ارتش سوریه این عملیات ناکام ماند.

 

در حال حاضر درگیریهای پراکنده در بیشتر محورهای جنوب سوریه از جمله اطراف شهرک طفس ادامه دارد.

 

دانلود نقشه با کیفیت

نقشه آنلاین

 

 

 

یادداشت بالا را می پسندید؟ هم اکنون از ما حمایت کنید!

 

[maxbutton id=”1″ ] [maxbutton id=”2″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”6″ ]

 

در مورد ما بیشتر بدانید: صفحه کمک های مردمی

 

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. حسن شنبه, ۱۶ تیر, ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

    درسته که مسلحین شکست خوردن اما نیم میلیون کشته چیزیه که هیچ وقت فراموش نمیشه و همیشه آتش زیر خاکستر

    پاسخ
  2. محمد(ل ن) شنبه, ۱۶ تیر, ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

    الحمدالله.
    تروریست ها یه زمانی تا فرودگاه دشق هم پیش اومده بودن و پروازها باطل شده بودن.

    پاسخ
  3. سینا کازرونی یکشنبه, ۱۷ تیر, ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۴

    یکی از سوال های بزرگ که باقی مونده روند کاری ارتش سوریه بعد از پاکسازی موفقیت امیز شرق گذرگاه نصیب هست و اینکه ایا برنامه ای هم برای نیمه جنوبی شهر درعا که دست تروریست هاست وجود دارد یا خیر؟اگر اونجا هم ازادسازی بشه به معنای واقعی کلمه تروریست های جنوب دیگه هیچی توی دستشون ندارند

    پاسخ
    1. Mirza دوشنبه, ۱۸ تیر, ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۶

      مطمعنا به زودی آزاد خواهند شد.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.