به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اساس توافق صورت گرفته از صبح امروز ده ها اتوبوس برای خروج اهالی شهرک های فوعه و کفریا و انتقال آنها به حلب وارد شهرک ها شدند.

تاکنون ۱۲۱ اتوبوس وارد فوعه و کفریا شده است و قرار است کار تخلیه ی حدود ۶۸۰۰ نفر از اهالی فوعه و کفریا که در شهرک ها باقی مانده اند در یک مرحله انجام شود. همچنین باقیمانده ربوده شدگان روستای اشتبرق نیز آزاد خواهند شد.

در طرف مقابل نیز تعدادی از زندانیان مسلحین که نزد ارتش، حزب الله و مدافعان شهر اسیر هستند؛ آزاد خواهند شد.

 

مرحله جدید تخلیه اهالی فوعه و کفریا در حالی انجام میشود که اینبار تصمیم اتخاذ شده و مراحل اجرای آن بسیار سریع تر از دفعات پیشین است.

مشخصا این موضوع با عملیات اخیر ارتش سوریه در جنوب سوریه و عملیات احتمالی ارتش در استان ادلب بی ارتباط نیست.

 

پس از پیروزیهای چشم گیر ارتش سوریه در جنوب کشور، تحرکات نظامی و شناسایی مسلحین در اطراف شهرک ها بیشتر شده بود و زمزمه ها و حرکت هایی برای انتقام جویی و عملیات نظامی علیه شهرک ها دیده و شنیده میشد.

از طرف دیگر عملیات آتی ارتش سوریه در استان ادلب و حضور اهالی محاصره شده در شهرک های فوعه و کفریا می توانست اهرم فشاری باشد بر ارتش سوریه و محور مقاومت؛ بنابراین تخلیه کامل شهرک ها باید هرچه زودتر انجام می گرفت.

 

لازم به ذکر است پس از تخلیه کامل شهرکها، کنترل فوعه و کفریا در اختیار مسلحین قرار خواهد گرفت.

 

تاریخ جوانمردی و مقاومت فوعه و کفریا را هرگز فراموش نخواهدکرد؛ مردم مقاومی که سالها در کنار لانه فساد تروریست ها یعنی شهر ادلب به مقاومت پرداختند و سر خم نکردند؛ شاید فوعه و کفریا امروز و برای برهه ای کوتاه خالی از اهالی مقاوم اش شود، اما درنهایت بار دیگر سرزمین جوانمردی ها به صاحبان اصلی اش بازگردانده خواهد شد.

 

 

 

حمایت های شما از مجموعه تحولات:

 

[maxbutton id=”1″ ] [maxbutton id=”2″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”6″ ]

 

در مورد ما بیشتر بدانید: صفحه کمک های مردمی

 

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد(ل ن) چهارشنبه, ۲۷ تیر, ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶

    واقعا در ادلب با وجود صلح آستانه باز هم امکان عملیات و پاکسازی هست؟

    پاسخ
    1. Mirza چهارشنبه, ۲۷ تیر, ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹

      بله عزیز. اینها همه بازی سیاسی است.

  2. ناشناس چهارشنبه, ۲۷ تیر, ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹

    اول دعا کنید به سلامت به مقصد امن برسند بعد اینده را پیش بینی کنید

    پاسخ
  3. ج چهارشنبه, ۲۷ تیر, ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳

    مگه قرار نبود فوعه و کفریا آزاد بشن؟قراره روسیه دوباره همانطور که کردها و عفرین رو به ترکیه فروخت ،فوعه و کفریا و شیعیان رو بفروشه؟آیا قراره هزینه احداث خط لوله گاز روسیه را که از ترکیه می گذرد مردم شمال سوریه بدهند؟آیا شمال سوریه ارث پدری پوتین است که آنرا به ترکیه فروخته؟

    پاسخ
    1. ناشناس چهارشنبه, ۲۷ تیر, ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

      با اعلام خبر عملیات اینده در ادلب، نگه داشتن شیعیان دم گوشت توپ تکفیری ها حماقت محضه. چون با شروع عملیات تروریستها هر وقت در فشار قرار بگیرند اول میرن سراغ این گروگانهای مظلوم و با تحت فشار قرار دادن اونها سعی می کنند جلوی ارتش را گبیرند.

      اتفاقا تعجب بر انگیز هست تروریستها چطور راضی شدند به همین راحتی برگ برنده های به این بزرگی را اینبار با توجه به اینکه ارتش سوریه آتوی خاصی هم در اختیار نداره خصوصا در جنوب که عملیات هست، اجازه خروج بدند؟

      در صورت وقوع عملیات ادلب بسیار در معرض خطر بودند که امیدوارم هر چه زودتر تخلیه بشند.

    2. ج پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۸

      همانطور که یونان تراکیه شرقی و اسمیرنا را ،همانطور که قبرس بخش شمالیش را،همانطور که سوریه اسکندرون را از دست ترکیه گرفتند،ادلب هم گرفته خواهد شد .

      اتفاقا یونان هم همین کا را با یونانیان کاپادوکیا در مرکز آناتولی و غرب آناتولی کرد تا گوشت دم توپ ترکها نشوند و سر صبر با خیال راحت آن مناطق را آزاد کند.از آن زمان ۸۰ سال می گذرد!یونانیان آناتولی در جهان آواره شدند و سرزمینشان در اشغال باقی ماند.

    3. ناشناس پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۹

      با آوردن نام ۲ شهرک شیعه نشین و برانگیختن احساسات دوستان شیعه اگر هدفتون این که تجزیه طلبان رو تبریه کنین و یا اینکه ترکیه و روسیه رو متهم راه به جایی نخواهید برد.
      مگر نه اینکه روسیه و سوریه پیشنهاد دادند که تجزیه طلبان عفرین رو تحویل بدن به دولت مرکزی ولی طمع باعث شد که پیشنهاد رو رد کنند؟
      اتفاقا ترکیه با همه اشتباهاتی که در رابطه با سوریه و حکومت قاندنی سوریه داشته موضعش در قبال تجزیه طلبان قابل ستایش بوده.
      تجزیه طلبان داشتند فکر کردند امریکا پشتیبان آنان هستند در صورتی که امریکا در شمال شرق سوریه دنبال منافع خودشون چون تجزیه منطقه و نفت و گاز سوریه همراه با فروش سلاح هاشون هستند تا یاری به کرد و ترک و ….

    4. ناشناس پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

      تحریرالشام نفرات و سلاح زیادی را برای حمله به فوعه اماده کرده بود که دیگه حتی با بمباران هوایی هم سقوط این دو شهر حتمی بود چون تروربستها اعلام کردند با وجود جنگ بزرگ در اینده خطر این دو شهر کنار خود را نمیپذیرند. اگر تا فصل سرما ادلب ازاد نمیشد مرگ تمام ساکنان این دو شهر حتمی بود.
      الان هم دعا کنید با سلامت به مقصد برسند

  4. ناشناس چهارشنبه, ۲۷ تیر, ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱

    سلام
    خدا رو شکر الهی الحمدالله
    به خدا خیلی خوشحال شدم وقتی خبر تعین تکلیف اهالی فوعه و کفریا رو شنیدم
    از شما هم خیلی ممنونم بابت زحماتتون

    پاسخ
    1. Mirza پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۹

      سلام . ممنونم

  5. ناشناس پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

    درازای ۱۵۰۰نفر از مسلحین و چندین زندانی در خود شهرکهای فوعه وکفریا خارج شدند…

    البته خودمردم این دوشهرک خیلی ناراضی بودن ازخارج شدنشون

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.