تاریخ: ۱۸/۷/۲۰۱۸   بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و به نستعین.   پس از استقامت نزدیک به چهار سال و تقدیم بیش از ۳۵۰۰ شهید و هزاران مجروح و زخمی و شکست اسطوره نیروهای مسلح یعنی هیئت تحریرالشام و عوامل وابسته اش در سوریه ؛ اکنون برای تخلیه شهرهای فوعه و کفریا، محاصره […]

تاریخ: ۱۸/۷/۲۰۱۸

 

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و به نستعین.

 

پس از استقامت نزدیک به چهار سال و تقدیم بیش از ۳۵۰۰ شهید و هزاران مجروح و زخمی و شکست اسطوره نیروهای مسلح یعنی هیئت تحریرالشام و عوامل وابسته اش در سوریه ؛ اکنون برای تخلیه شهرهای فوعه و کفریا، محاصره در حومه شمالی استان ادلب، توافقی تحت نظارت دولت های روسیه، ترکیه و ایران مقرر شده است.

و ما بدینوسیله یادآوری می کنیم که این عملیات تخلیه مطابق با هیچ توافق دیگری در سوریه که در طول مدت جنگ در گذشته انجام شده، نخواهد بود.

 

پس ما بنام مردم فوعه و کفریا اعلام می داریم :

*اول. این حق ماست که به تعداد تمامی افراد موجود در شهر بصورت یک دسته واحد از محاصره خارج شویم.

*دوم. باید در طول توافق ضامنی برای سلامتی اهالی آزادشده وجود داشته باشد و هیچ گونه تعرض و یا خطری که زندگی آنها را تهدید کند وجود نداشته باشد و ترکیه (به عنوان طرف قرارداد) ضامن امنیت و سلامت اهالی باشد.
زیرا مردم ما تا الان استقامت نکرده اند تا در یک خیانت ناجوانمردانه کشته شوند و ارواح کودکانشان بخاطر انتقام از آنها، گرفته شود.

*سوم. چون خروج ما بصورت اجباری می باشد و به اختیار خودمان نیست، ما خواهان اطمینان از اسکان جایگزین هستیم و بخاطر پایداری و فداکاری مان و حمایت از پرچم سوریه که برای طولانی مدت بر فراز شهرهایمان در محاصره برافراشته نگه داشته شد، لیاقت این درخواست را داریم..

*چهارم. اطمینان از کار برای خانواده شهدا، جنگجویان و اهالی شهر که بر روی زمین ها برای ما زندگی تولید می کردند، در جایی که همه مردم کار خود را بدلیل جابجایی از دست داده بودند.. و جبران مال و اموالی که مجبور به ترک آنها شدند.

*پنجم. درخواست برای ربوده شدگان در انفجار راشدین، و مجاهدین یا بقایای آنها که در حین حفاظت از دو شهر در آنجا اسیر شده اند.

*ششم. ارائه پشتیبانی کامل برای اهالی آزاد شده فوعه و کفریا از تمامی جهات پزشکی، آموزشی، خدماتی، و مادی و معنوی .. چرا که آنها پس از این همه سختی که با فداکاری وطن خود را ترک نکردند، اکنون بشدت سزاوار توجه و مراقبت می باشند.

*هفتم. ما سرزمین خود را رها نکرده ایم و تقاضای بازگشت به شهرهایمان را داریم.
ما بخاطر ترس از انتقام گرفتن گروه های مسلح از مقبره شهدای مان، خواهان آن هستیم که هیچ طرفی از آنها وارد فوعه و کفریا نشود مگر این که یک گروه بیطرف وارد شود و وظیفه حفاظت از امنیت آنچه که در دوشهر باقی مانده را برعهده گیرد.

*هشتم. رسیدگی به وضعیت خدمت پسران جوان شهرهای فوعه و کفریا که در طول مدت محاصره از سرزمین خود دفاع کردند و درخواست دارند مدتی را که داخل محاصره گذرانده اند جزء خدمت نظامی آنها محسوب شده و یا بحساب ذخیره خدمت آنها اعتبار گردد.

ما این خواسته ها را به رئیس جمهور بشار اسد و طرف های مرتبط و مسئول در دولت سوریه و کشورهای حامی توافق جامع تخلیه تقدیم می نماییم.

 

اهالی الفوعه وکفریا

 


 

الأربعاء ۱۸/۷/۲۰۱۸
*بسم الله الرحمن الرحیم*
الحمد لله رب العالمین وبه نستعین .

بعد صمود دام قرابه الاربع سنوات ،وتقدیم مایزید عن ۳۵۰۰ شهید وآلاف الجرحى والمصابین وتحطیم اسطوره الفصائل المسلحه من هیئه تحریر الشام واعوانها التابعین لجبهه النصره ذراع القاعده فی سوریا. تقرر إخلاء مدینتی الفوعه وکفریا، المحاصرتین بالریف الشمالی لمحافظه إدلب، من ساکنیها وذلک ضمن اتفاق معلن برعایه روسیه ترکیه ایرانیه .

ونحن اذ نشیر إلى ان عملیه الإخلاء الشامله هو أمر لم یتم تطبیقه على أی بقعه جغرافیه فی سوریا طوال مده الحرب وخلال جمیع الاتفاقات التی تمت سابقا.

 

وعلیه باسم اهالی #الفوعه_وکفریا نعلن ما یلی :

*أولا* :من حقنا أن یتم الخروج لکامل العدد الموجود من الأهالی فی الداخل ودفعه واحده .

*ثانیا* :أن یکون هناک ضامن لسلامه الأهالی المحررین وعدم تعرضهم لأیه إساءه أو خطر یهدد حیاتهم، وان تکون ترکیا_بصفتهاطرف فی الاتفاق_هی من تضمن إجراءات الأمن والسلامه للأهالی
فهم لم یصمدوا لیقتلو فی عملیه غدر جبانه تزهق ارواح أطفالهم لغرض الانتقام .

*ثالثا*: بما أن خروجهم أصبح قسریا ولم یکن خیارهم ، نطالب بتأمین سکن بدیل ولائق بصمودهم وتضحیاتهم وحفاظهم على العلم السوری مرفوعا فی بلداتهم طیله مده الحصار .

*رابعا* :تأمین عمل لذوی الشهداء والمقاتلین والأهالی التی کانت تعیش على ما تنتجه الارض حیث فقدوا کل اعمالهم نتیجه التهجیر .
وتعویضهم عن ممتلکاتهم وارزاقهم التی سیغادرونها قسراً.

*خامسا* :المطالبه بمخطوفی مجزره الراشدین، والمجاهدین أو رفاتهم الذین أسروا على ثغور القلعتین أثناء حمایتهما.

*سادسا* : تقدیم الدعم الکامل لأهالی الفوعه وکفریا المحررین من جمیع النواحی الطبیه والتعلیمیه والخدمیه والمادیه والمعنویه حیث یستحقون الکثیر من الرعایه والاهتمام فهم لم یبخلوا على وطنهم بالکثیر من التضحیات.

*سابعا* : نحن لم نتخل عن أرضنا ونطالب بالعوده القریبه الى بلداتنا. ونطالب بعدم دخول ای فصیل من الفصائل المسلحه الى الفوعه وکفریا خشیه اعمال انتقامیه تطال مقابر شهدائنا. وانما دخول طرف محاید یحفظ سلامه ما تبقى من البلدتین.

*ثامنا* : تسویه أوضاع الشباب ابناء بلدتی الفوعه وکفریا اللذین دافعوا عن ارضهم طیله مده الحصار والمطلوبین للخدمه او الاحتیاط واعتبار مده نضالهم داخل الحصار جزء من خدمتهم العسکریه

ونقدم هذه المطالب للسید الرئیس بشار الاسد وللجهات المعنیه والمسؤوله فی الحکومه السوریه والدول الراعیه لاتفاق الاخلاء الشامل .

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

    فارس زده اینا کامل تخلیه کردنند. اما شما بیانه رو نمایی میکنی کدوم درسته؟

    پاسخ
    1. Mirza پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷

      درود
      بیانیه برای امروز نیست .
      اما مهم بندهای بیانیه است.

  2. ناشناس پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

    طبق برخی اخبار هنوز تعدادی از نیروهای نظامی مردمی و مبارزین حزب الله در شهرها باقی مانده اند و هنوز شهرها در دست این نیروهاست

    پاسخ
    1. ناشناس پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶

      در برخی تصاویر شیشه های اتوبوس ها انگار با سنگ شکسته شده بود. وحشی ها شاید دق و دلیشون را از این مردم قهرمان اینطور تخلیه کردند.
      امیدوارم نیروهای نظامی و مردمی هم هر چه زودتر تخلیه بشند. به جهنم بگذار مدتی در این دو شهرک عقده هاشون را خالی کنند و اتش بزنند و روی خانه های مردم مقاومش شادمانی کنند. بعد از این همه مدت و خفت به چنین چیزی برای حداقل قدرتنمایی نیاز دارند.

  3. محمد پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

    ایران با این همه ثروت ملی هنوز نتوانسته حق جانبازان خود را بدهد بعد شما از حکومت خود حق حقوق میخواهید. بهتر بگم جنگ در سوریه تمام شد اما آغاز مشکلات بزرگتر است

    پاسخ
    1. ناشناس جمعه, ۲۹ تیر, ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

      دوست محترم اینطور قضاوت نکن
      اینها این بیانیه را در حالی که هنوز باید از شعله های خشم وحشیان تروریست بگذرندبا تقیه نوشتند دقت کنی میبینی بیانیه جوری نوشته شده که انگار با دولت سوریه بیشتر مشگل دارند و اصلا اهل جنگ نیستند در حالی که جوانهایی که راجبش صحبت میکنند همانهایی هستند که هنوز هم حاضر بودند بمانند و تا شهادت بجنگند برخی با چتر نجات خود را به داخل این منطقه محاصره شده انداخته بودند مطمئن باش بعد از مدت کمی باز تمام این دلاوران به جبهه میشتابند

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.