به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” خطوط دفاعی مسلحین در جنوب سوریه فرو ریخته است و مسلحین با عقب نشینی های پیاپی متحمل شکست های سنگینی استان درعا شده اند.

در ادامه عملیات ارتش سوریه در جنوب سوریه روز گذشته روستای کوچک العالیه در غرب شهرک جاسم به کنترل ارتش سوریه در آمد و با برافراشته شدن پرچم سوریه در شهرک جاسم و پذیرش مصالحه توسط اهالی منطقه و ورود یگان های ارتش سوریه به این شهرک؛ جاسم نیز به کنترل ارتش سوریه در آمد.

 

اما امروز نیز پیشرویهای ارتش سوریه ادامه داشت و نیروهای سهیل حسن و نیروهای دفاع وطنی موفق شدند بلندیهای اطراف شهرک نوی مانند تل ام حوران، تل الهش، بلندی استراتژیک تل جابیه، تل حرفوش و تیپ ۱۱۲را آزاد کنند.

همچنین روستاهای قرقس، سکریه، شیخ سعد و تعداد دیگری از نقاط بدست ارتش سوریه آزاد شد.

 

 

شهرک نوی بعنوان آخرین پایگاه مهم مسلحین در جنوب سوریه محسوب میشود و احتمالا در آینده نزدیک این شهرک نیز یا از طریق مصالحات و یا از طریق عملیات نظامی آزاد خواهد شد و کار باقیمانده ی تروریست های تحریرالشام نیز که در حال حاضر در حال مقاومت پراکنده در غرب استان درعا هستند یکسره خواهد شد.

تحولات جاری در جنوب سوریه درحالی پیگیری میشود که خبرها حاکی از پذیرش توافق مصالحه توسط مسلحین استان قنیطره است و اتوبوس ها برای انتقال مسلحین به استان ادلب به شهرک البعث قنیطره وارد شده اند.

 


یاد و خاطره ی همه شهدای جبهه مبارزه با تروریسم از شهدای سوری و لبانی گرفته تا افغانستانی و پاکستانی و ایرانی گرامی باد. شهدایی که اگر فداکاری و ایثار آنها نبود؛ هرگز چنین پیروزیهایی بدست نمی آمد.


 

نقشه با کیفیت

نقشه آنلاین

 

 

حمایت های شما از مجموعه تحولات:

 

[maxbutton id=”1″ ] [maxbutton id=”2″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”6″ ]

 

در مورد ما بیشتر بدانید: صفحه کمک های مردمی

 

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد(ل ن) پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

    زمانی که عملیات پاکسازی درعا و قنیطره کلید بخوره کسی فکر نمیکرد که درعا و قنیطره به این سهولت و زودی پاکسازی بشن.
    مقاومت و مصالحه تروریست ها نشان داد تا چه میزان وابسته به کشورهای حامی شون بوده اند.
    منتظر تمام خاک سوریه هستیم.

    پاسخ
  2. محمد(ل ن) پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲

    ما الحمدالله بگیم شما هم یا علی بریم با هم برای آزادسازی تمام سوریه

    پاسخ
    1. ناشناس جمعه, ۲۹ تیر, ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰

      فراموش نکنیم کار ما تازه شروع میشه در سوریه. هر چند فشار و فتنه در داخل و خارج کم نیست. هر چند به قول ترامپ که خوبیش اینه زبون و دلش یکیه انقدر میخوان در داخل کشور اشوب و فتنه ایجاد کنند که ایران حوصله و فرصت توجه به سوریه را نداشته باشه ( نقل صریح ترامپ ) ولی تمام شهدا و خونها و زحمات و از خودگذشتگی ها و سرداران و سربازان و تک تک گلوله ها و اسرا و مفقودین و تمام اشک ها و رشادت های ارتش و سپاه و حزب الله و فاطمیون و زینبیون و سوری ها و مقاومت برای این بوده که سوریه بشه خار چشمی در چشم اون کسانی که باید.

      ما تازه کارمون در سوریه شروع میشه و از همین چند وقت پیش که معلوم بود سوریه کمی ارامش به خودش خواهد دید برنامه های داخلی دشمن متمم برنامه های خارجیش شروع شد، اول یمن را سپردند دست عربستان و امارات که اگر شیران بیشه ی یمنی دستشون باز میموند میشدند خنجر بیخ گلوی صهیونیستها و این را خوب میدونستند که اول رفتند سراغ یمن و بعد هم تحریم و داخل ایران که ایران فرصت بهره برداری در سوریه را نداشته باشه ولی به خواست خدا سوریه تبدیل میشه به چیزی که هر چند به بهای زیاد ولی سکویی خواهد بود برای ازادی قدس.

  3. ناشناس پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴

    سلام
    خدا رو صد هزار بار شکر خدا قوت به همه رزمندگان اسلام هم جبهه رزمی و هم جبهه فرهنگی رسانه ای

    پاسخ
    1. ناشناس جمعه, ۲۹ تیر, ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷

      جبهه فرهنگی رک خوب اشاره کردین.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.