الفوعه و کفریا به روایت دشمن

یکشنبه 31 تیر 1397 - 20:59
https://iswnews.com/?p=13347

رویای فتح ظفرمندانه ی الفوعه و کفریا برای آنها جراحت تلخی شد که حتی با تخلیه مردم التیام نیافت…

موسی العمر از چهره های مطرح رسانه ای وابسته به مخالفین سوری است که در جنگ سوریه در قالب خبرنگار الجزیره و همکاری با رسانه هایی مانند اورینت تلاش می کرد در جنگ رسانه ای ایفای نقش کند. برادر او هانی العمر از اعضای جبهه النصره بود که در سالهای ابتدایی جنگ توسط ارتش سوریه کشته شد.

در این کلیپ ویدیویی که در زمان محاصره ی الفوعه و کفریا تهیه شده بود، موسی العمر از دشواری نبرد با مردان الفوعه و کفریا می گوید.

این که نبرد برای تسخیر الفوعه و کفریا از نبرد حلب هم دشوارتر است و در مقابل آنها جنگجویانی هستند که حاضرند برای عقیده شان کشته شوند.

حمله زمینی سنگین به منطقه صواغیه در شرق الفوعه شامل ۱۵ تا ۲۰ خانه بیش از ۱۶۰ کشته روی دست احرار الشام گذاشت و در نهایت شکست خورد.

جیش الفتح در بی سابقه ترین حمله زمینی همزمان ۱۱ زره پوش انتحاری برای شکستن خطوط دفاعی مدافعین شهرکها به کار گرفت، حتی یکی از انتحاریها موفق شد تا داخل الفوعه نفوذ کند اما با پایداری مدافعان منهدم شد.

 

شاید اکنون بهتر بتوان دلیل اهانتها و عقده ی مسلحین نسبت به مردم الفوعه و کفریا را درک کرد.

از همین رو ابویقظان المصری از فرماندهان مصری هیئه تحریرالشام بزدلانه به سراغ اتوبوس حامل زنان و کودکان می رود، آنها را به ناسزا می گیرد و وعده ی قتل عام آنها را می دهد و بقیه مسلحین شیشه های اتوبوس های حامل غیرنظامیان را می شکنند.

رویای فتح ظفرمندانه ی الفوعه و کفریا برای آنها جراحت تلخی شد که حتی با تخلیه مردم التیام نیافت…

 

پی نوشت: نقشه از آرشیو است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس یکشنبه, ۳۱ تیر, ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵

    واقعا که مردم این منطقه نشان دادند قهرمانان واقعی هستند. مثل افسانه ها بود دلاوری این مردم

    رسانه های جبهه مقاومت باز هم کم گذاشتند فقط ی لحظه تصور کنید این مقاومت در یکی از شهرهای اروپایی یا آمریکا رخ می داد انوقت اونها چه کار نمی کردندمتاسفم برای خودمون

    پاسخ
    1. ج دوشنبه, ۱ مرداد, ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵

      البته نباید نقش پشتیبانی سیاسی و نظامی را فراموش کرد.خوراک و مهمات با هواپیما و چتر برایشان فرستاده میشد.و پشتیبانی سیاسی که همگی شاهدش بودیم.

      اگر ارتش عراق و پیشمرگها از ابتدای حمله داعش به ایزدی ها سلاح می دادند و آنان را نا محرم و بیگانه تصور نمی کردند هم ما شاهد فاجعه شنگال نبودیم.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.