به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” فراکسیون “اصلاح و بناء” با ۱۸۰ امضاء و فراکسیون “بناء” با ۱۵۰ امضاء مدعی تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی شدند.

پارلمان عراق با نمایندگان جدید خود امروز (دوشنبه) اولین نشست خود را به منظور سوگند نمایندگان، انتخاب رئیس مجلس و فراکسیون اکثریت که معرف نخست وزیر آینده این کشور است، برگزار کرد.

 

دو قطب شیعی عراق که در روزهای گذشته برای تشکیل فراکسیون اکثریت تمام تلاش‌های خود را کرده بودند، در این جلسه با نام‌های “اصلاح و بناء” وابسته به ائتلاف عبادی و صدر و همچنین “بناء” وابسته به ائتلاف مالکی و عامری لیستی از امضاهایی را که برای تشکیل فراکسیون جمع آوری کرده بودند، به رئیس موقت پارلمان برای اعلام بزرگترین فراکسیون تقدیم کردند.

 

اولین جلسه پارلمان با چندبار اعلام تنفس در حالی به فردا (سه‌شنبه) ساعت ۱۱ به وقت محلی موکول شد که فراکسیون “اصلاح و بناء” با ۱۸۰ امضاء و فراکسیون “بناء” با ۱۵۰ امضاء مدعی تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی شدند.

 

با شرایط پیش آمده به احتمال زیاد دادگاه فدرال عراق بعد از بررسی امضاها، بزرگترین فراکسیون را از بین دو فراکسیون “اصلاح و بناء” و “بناء” معرفی خواهد کرد.

 

 

یادداشت بالا را می پسندید؟ هم اکنون از ما حمایت کنید!

 

[maxbutton id=”1″ ] [maxbutton id=”2″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”6″ ]

 

در مورد ما بیشتر بدانید: صفحه کمک های مردمی

 

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس سه شنبه, ۱۳ شهریور, ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

    مگه شمارش نکردن
    مگه اون تحالف سائرون و نصر ۱۸۰امضا نداشتن ،پس چرا به روزدیگه موکول شد؟!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.