کمیسیون انتخاباتی این اقلیم اعلام کرد؛ طبق اطلاعاتی که دو روز قبل از برگزاری انتخاب به ما رسیده بود، ۲۰۰هزار شناسنامه تقلبی در نزدیکی شهر کویسنجق برای استفاده در این انتخابات تهیه شده است.

 

روز گذشته انتخابات پارلمان محلی اقلیم کردستان عراق در چهار استان سلیمانیه، حلبچه، اربیل و دهوک برگزار شد.

طبق اعلام کمیسیون انتخابات این اقلیم، میزان مشارکت مردم در این چهار استان ۵۷٪ بوده است.

انتخاباتی که فریاد احزاب (به غیر از پارتی (حزب بارزانی) و اتحادیه میهنی (حزب طالبانی)) را باز هم به دلیل تقلبی که به گفته آنها توسط دو حزب حاکم صورت گرفته است را در آورد.

در حالیکه روز گذشته چندین شناسنامه تقلبی از چند نفر در هنگام رای دادن کشف شده بود، امروز کمیسیون انتخاباتی این اقلیم اعلام کرد؛ طبق اطلاعاتی که دو روز قبل از برگزاری انتخاب به ما رسیده بود، ۲۰۰هزار شناسنامه تقلبی در نزدیکی شهر کویسنجق برای استفاده در این انتخابات تهیه شده است.

به گفته ناظران، در حالیکه تا ساعت ۳ بعد از ظهر دیروز میزان مشارکت بین ۳۰ تا ۴۰ در صد بود، در دو ساعت پایانی این انتخابات با ورود تعداد زیادی از مردم به ۵۷٪ رسید.

یکی از نمایندگان احزاب سیاسی (جیل الجدید) بعد از جلوگیری کردن از رای دادن چند نفر با شناسنامه تقلبی، به بیرون فراخوانده میشود و بعد از دور کردن از محل رای گیری توسط نیروهای امنیتی اربیل به شدت مورد ضرب شتم قرار می‌گیرد. (تصویر پایین).

لازم به ذکر است طبق اخبار منتشر شده شناسنامه‌های تقلبی که کشف شده بود در همین دو ساعت پایانی بوده است.

 

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. رضا دوشنبه, ۹ مهر, ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

    منطقه اقلیم کردستان عراق ، استخوان بزرگی است در بین زخم های متعددی که بر پیکره عراق وارد شده ،
    تا زمانی که حاکمیت مستقیم و مقتدرانه بغداد بر کل عراق اعمال نشود ، این دمل چرکین نه تنها باعث آزار و اذیت مردم عراق خواهد بود ، بلکه وجود نامطبوعش دیگران را نیز آزار خواهد داد ، این ویروس‌ه فی الحال صعب العلاج که به جز عراق شدیدا باعث سلب آرامش و آسایش اطرفیان نیز شده است باید از بین برود

    پاسخ
    1. ناشناس دوشنبه, ۹ مهر, ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰

      فکر میگردم فقط چینی ها باهوش هستند در جعل و کپی!

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.