تقریبا دو هفته پیش داعش مستندی با عنوان “صولات الموحدین” از آخرین وضعیت این گروه در شرق فرات منتشر کرد؛ در ادامه  این مستند، روز گذشته مستند دیگری با عنوان “صولات الموحدین ۲” منتشر شد. اما برخلاف مستند گذشته، قسمت دوم مستند چنگی به دل نمی زند! نه به لحاظ تکنیکی و نه به لحاظ […]

تقریبا دو هفته پیش داعش مستندی با عنوان “صولات الموحدین” از آخرین وضعیت این گروه در شرق فرات منتشر کرد؛ در ادامه  این مستند، روز گذشته مستند دیگری با عنوان “صولات الموحدین ۲” منتشر شد.

اما برخلاف مستند گذشته، قسمت دوم مستند چنگی به دل نمی زند! نه به لحاظ تکنیکی و نه به لحاظ محتوایی…

 

هرچند که در این کلیپ ۱۷ دقیقه ای نیز بسیار تلاش شده است تا با تکنیک های خاص روانی و البته بصری افراد بیشتری را فریب دهند، با این وجود خروجی کار ضعیف تر از کارهای قبلی داعش است.

 

کلیت این کلیپ در مورد عبور تروریست های داعش از رود فرات در سپیده دم و غافلگیری و حمله به نیروهای ارتش سوریه در منطقه “البوکمال الشامیه” است. حملات بزن در رویی داعش به ساحل غربی رود فرات موضوع تازه ای نیست اما نکته قابل توجه آن این است که این حملات تاکنون به این صورت تصویر برداری و بصورت عمومی منتشر نشده بود.

این بدان معناست که تروریست های داعش در این برهه زمانی سخت، تمام تلاش خود را بکار بسته اند تا با انتشار چنین تصاویری بر شکست های خود سرپوش نهاده و نشان دهند که هنوز زنده اند و به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

ابتدای کلیپ از یک اتاق کوچک با موعظه مرد نقاب دار آغاز می شود، او که یکی از فرماندهان میدانی داعش است؛ از طرز بیان و نحوه سخن گفتنش مشخص است که ید طولایی در اغفال جوانان پرشور داشته و مسائل عقیدتی داعش را با فن بیان گیرای خود به خوبی ادا می کند.

سپس در سپیده دم نیروهای داعش به سمت نهر فرات رهسپار می شوند و در یکی از نایاب ترین صحنه های موجود از داعش، با قایق های خود از فرات عبور میکنند. همزمان سلاح های سنگین داعش از سوی دیگر نهر فرات و در چند نقطه مختلف مناطق بوکمال را زیر آتش قرار می دهند تا پوشش و فرصت مناسبی برای نیروهای عبور کننده از رود فرات مهیا شود.

صحنه هایی از نبردهای داعش با نیروهای ارتش سوریه و همچنین انفجار یک خودروی انتحاری داعش در منطقه “البوکمال الشامیه” به تصویر کشیده می شود.

طبق معمولِ مستند های داعش در دو سوم پایانی کلیپ، صحنه هایی از تلفات طرف مقابل به نمایش در می آید و صحنه هایی بیمار گونه و منزجر کننده از بی احترامی به بدن های کشته شدگان و متلاشی کردن اجساد…

در قسمت پایانی کلیپ نیز تروریست های داعش در یک دشت زردفام لحظات احساسی را رقم میزنند! و در حالی که یکی پرچم خلافه را به این سو آن می کشد، سایر تروریست ها نیز عاشقانه یکدیگر را در آغوش کشیده و از این پیروزی بزرگ! خوشحال و شادمانند.

داعش در آخرِ این مستند یک سکانس اضافه و به قولی دایرِکتور کات یا دِلیتِد سین! برای مخاطبان خود گنجانده است که در آن صحنه هایی از اسنایپ کردن نیروهای سوری به نمایش در می آید… داعش است دیگر…

 

پایان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. izaji سه شنبه, ۱۵ آبان, ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۱

    سلام میزارین همین صفحه توضیحات مثل قبلی دانلودکنیم.
    ممنون

    پاسخ
  2. ناشناس سه شنبه, ۱۵ آبان, ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۱

    سلام سپاس بابت اطلاع رسانی تان ، من چندین بار در این چند سال از شما پرسش کردم داعش فیلم ها و عکس های عملیات هایش را کجا آپلود میکند و قابل دانلود هست،ولی اینطور که پیداست در چشم میرزا عزیز من یکی از خواص بی بصیرت هستم!!!!!! این شماره تماس و تلگرام بنده هست لطفا لااقل لینکش را بگذارید خودم بروم سروقتش با تشکر.*********** ارادتمنتان سید نادر افضلی از قم

    پاسخ
    1. Mirza سه شنبه, ۱۵ آبان, ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

      سلام و درود. خواهش میکنم .
      اینطور نیست.
      فیلم های داعش با توجه به محتوایی که دارند، از لحاظ انتشار و یا در اختیار گذاشتنش برای عموم، برای بنده مسئولیت دارد و به جز در موارد خاص، اینکار را نمی کنیم. نه شما بلکه برای همه اینطور است. بنابراین از شما پوزش میطلبم.

  3. behzad سه شنبه, ۱۵ آبان, ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۱

    پشت رسانه داعش یه تیم قویه کارگردانیه که واقعا مستندهای جالبی میسازه .تلفیق توحش و کیفیت فول اچ دی :)))) هرکی لینک اصدار خواستم ریپلی کنه

    پاسخ
  4. ناشناس سه شنبه, ۱۵ آبان, ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

    این فیلم رو کجا میتونیم ببینیم

    پاسخ
  5. ناشناس سه شنبه, ۱۵ آبان, ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱

    بزار ببینیم فیلم و

    پاسخ
  6. حمید سه شنبه, ۱۵ آبان, ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰

    سلام
    لطفا فیلم رو قرار بدین

    پاسخ
    1. Mirza چهارشنبه, ۱۶ آبان, ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۹

      درود. چیز دندان گیری نیست.
      بدلیل برخی ملاحظات ما از انتشارش معذوریم.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.