آخرین تحولات فیلیپین ۲۱ مرداد ۹۶

شنبه 21 مرداد 1396 - 15:41
https://iswnews.com/?p=2049

در روزهای گذشته آمریکا آمادگی خود را مبنی بر آغاز حملات هوایی علیه مواضع داعش در فیلیپین اعلام کرد. اما مقامات نظامی فیلیپین لزوم ورود آمریکا را رد کرده و وظیفه پاکسازی شهر ماراوی را تا انتهای کار مختص ارتش این کشور دانستند.

«دِلفین لورنزانا» وزیر دفاع فیلیپین گفت: «ارتش فیلیپین برای آزاد کردن شهر ماراوی از سیطره داعش به یک الی دو ماه وقت نیاز دارد. نبرد ماراوی پیچیده است، اما بالاخره شهر آزاد خواهد شد.»

از این رو، فرماندهان میدانی ارتش از تلاش عناصر داعش برای فرار از طریق حفر تونل زیر زمینی و رساندن خود به دریاچه جنوب شهر «لانائو» خبر می دهند.
لازم به ذکر است که روز گذشته ارتش فیلیپین پایان عملیات نظامی علیه داعش در ماراوی را اعلام کرد. این در حالی ست که هنوز عناصر داعش در شهر ماراوی حضور و مناطقی را تحت سیطره خود دارند.

طبق اظهارات منابع ارتش فیلیپین تاکنون ۵۲۸ نفر از عناصر داعش را در ماراوی کشته شده است. همچنین ۱۲۲ نفر نظامی و ۴۵ نفر غیرنظامی فیلیپینی نیز در این درگیریها تابحال جان باخته اند.

تحولات اخیر که بدان در گزارش بالا اشاره شد، نشانگر ضعف قدرت نظامی کشورها در دفع تروریسم است. تا جایی که ریاست جمهوری فیلیپین و حتی سایر کشورهای منطقه شرق آسیا از این تحولات درس عبرت گرفته و از پارلمان های خود درخواست تقویت ارتش و تجهیزات نظامی را دارند.
تصویر مربوط به «دِلفین لورنزانا» وزیر دفاع فیلیپین است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. قاسم عقابی شنبه, ۲۱ مرداد, ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

    درسته رئیس جمهور فعلی فلیپین با آمریکا اختلاف نظر داره(به گفته شبکه المیادین)

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.