یحتمل در موج رسانه ای که پیرامون شهادت نیروهای محور مقاومت و به خصوص شهادت محسن حججی به راه افتاده است، واکنش به اظهارات مهدی مهدوی کیا در نکوهش آنچه دخالت ایران در کشورهای دیگر نام برده است را دیده اید….

از قدیم الایام گفته اند که سوزنی به خود بزنید و سپس جوالدوزی به دیگران…

اول:
بیایید رو راست باشیم، سهم رسانه های جمعی محور مقاومت به خصوص رسانه های پرطرفدار آن برای توجیه واقعیت حضورمان در کشورهای همسایه چیست؟ مگر نه این است که در خوشبینانه ترین حالت طی یک تا دو سال اخیر است که رسانه های آزادتر به واسطه امکانات شبکه های اجتماعی راه اندازی شده اند توانسته اند تا حدودی واقعیت جنگ سوریه را نشان دهند؟ در حالی که سهم رسانه های معروف تر همان گزارش های پر از اشتباه علیرغم حضور خبرنگاران میدانی با بودجه های خاص است؟

واقعیت این است که پس از ۶ سال از حضورمان در سوریه و عراق، برای این به توجیه دفاع از حرم چنگ میزنیم و توانایی توجیه این واقعیت که برای امنیت ایران باید تهدیدهای منطقه ای به خصوص گروه های تکفیری را از بین ببریم را نداریم.

هنوز و پس از حمله چند ماه پیش داعش به نماد مدنیت ایران (مجلس شورای اسلامی) باید دنبال همان تعریف قدیمی برای توجیه مبارزه با داعش در زایشگاه خطرناک ترین گروه های جهان باشیم… تا با ارتباط دادن حضورمان در عراق و سوریه و لبنان به بهانه های مذهبی (نه امنیتی) تنها قشر مذهبی ایران که از همان اول همراستای نظام و محور مقاومت بودند را توجیه نگه داشته باشیم….

دوم:

بارها شنیده ایم که چرا در کشورهای دیگر ورود می کنیم در حالی که در کشور خودمان فقیر داریم و …..
این هم ضعفی دیگر از ما به عنوان رسانه های جمعی است که نتوانسته ایم توجیه کنیم که ایران هزینه خاصی در این کشورها صرف نم یکند…

عراق که عملا هزینه تمامی تجهیزاتی را که از ایران دریافت می کند پرداخت کرده و می کند، سوریه که با کاهش ارزش پول ملی، کاهش دسمتزدها و تا حدودی دریافت کمک از ایران و روسیه (در سالهای اخیر کمتر شده) روزگار می گذراند، لبنان که تنها پس از جنگ سال ۲۰۰۶ از ایران کمک دریافت کرد و بیش از ۱۱ سال است که هزینه خاصی دریافت نکرده است و یمن که عملا محاصره اقتصادی است…..

از این وجه نگاه کنید که تمامی خرج های ده سال اخیر را کنار هم بگذاریم اندازه یک سال خرج نظامی عربستان نمی شود…. یا از این وجه که اگر این خرج ها را نکنیم و  استانی مثل خوزستان کمی ناآرام شود، حداقل از بعد مالی کشورمان با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم خواهد کرد…

سوم:

سخنی با آقای مهدوی کیا به نمایندگی از گروهی که همه را جز خود مسئول آبادانی این کشور می دانند….
اگر مصداق همان حرفی است که گفتید چرا مسئولان به فکر رفع فقر نیستند، شما چه کار برای رفع فقر و بیکاری و اعتیاد کردید؟ مهدی حججی جهادگر بود…. حداقل برای نیازمندی سنگی روی سنگ گذاشت….
آنها که برای اینکه تولد فرزندشان به کشورهای دیگر میروند تا همزمان تابعیت بگیرند، لطفا رگ ایرانی و ایرانی بودن شان کلفت نشود….

 تحولات جهان اسلام
تحولات جهان اسلام
"تحولات جهان اسلام" اولین و تنها رسانه تخصصی پوشش اخبار و تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا با ارائه دقیق ترین و بروزترین نقشه های میدانی. رویکرد "مجموعه تحولات"، رصد دقیق درگیریهای منطقه و بصورت ویژه جهان اسلام و ارائه بروزترین نقشه های میدانی و تحلیل ها از مسائل جاری و فرا روی منطقه است.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد دوشنبه, ۲۳ مرداد, ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰

    مشکل کشور ما دروغه. بسیاری از مردم بواسطه دروغهایی که از مسوولین شنیدن به همه چیز در داخل ایران که کوچکترین رابطه‌ای با حکومت و دولت داشته باشه بصورت غیرقابل توجیه‌ای بدبین شدند و هردروغی رو که بنحوی حکومت رو تنها مسوول مشکلات کشور بداند نه تنها باور میکنند که آنرا اشاعه داده و بعنوان سندی برای دروغهای بعدی ازش استفاده میکنن.

    یکی از ابزارهای حل این مشکل، ایجاد و تصحیح رابطه دولت-ملت از طریق سامانه‌های کارا و به حداقل رساندن ارتباط مردم با کارمندان دولتی/حکومتی که منشا فسادهای اداری و مالی و ناامیدی/بی‌اعتمادی مردم هستند است.

    باید بودجه‌های حمایت-اجتماعی که به همه وزارتخانه‌ها تعلق میگیره و معلوم نیست خرج کجا میشه به یک وزارتخانه که ماموریت اینکار رو داره تخصیص داده بشه و صورتهای مالی وزارتخانه‌ها سالانه روی سایتهاشون منتشر بشه.

    پاسخ
  2. م دوشنبه, ۲۳ مرداد, ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

    من مهدوی کیا رو یک ایرانی میدونم اصیل تر از هر کسی که دم از ایرانی بودن میزنه ولی ذره ای به فکر ایران نیست و فکر و ذکرش دائم جاهای دیگه اس.

    پاسخ
    1. ناشناس دوشنبه, ۱ آبان, ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰

      ایرانی الاصل به ایرانی بودن خودش مینازه نه به گرفتن پاسپورت کشوری دیگر برای فرزند خود!

  3. حسين دوشنبه, ۲۳ مرداد, ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

    مهدوى کیا نظر خودش رو گفته و نظرش هر چند هم از روى آگاهى نیست براى ما محترم و فقط براى خودش اعتبار دارد. بعضى ها قادر به تجزیه نیستند و فقط تحلیل میکنند. متاسفانه عملکرد ضعیف نظام جمهورى اسلامى ایران در نگاه به آزادیهاى فردى و اجتماعى و مطبوعات آزاد بسیارى را در تفکیک موضوعات مختلف دچار سردرگمى و تردید میکند. به نظر من این به ضرر جبهه مقاومت است و بسیارى مقاومت را با این عملکرد ضعیف نظام مقایسه میکنند. بسیارى در طرفدارى از جمهورى اسلامى تردید دارند با وجود اینکه جمهورى اسلامى یک ضلع اصلى مقاومت است.

    پاسخ
  4. ali دوشنبه, ۲۳ مرداد, ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹

    اظهارات شرم آور آقای مهدوی کیا پر از تناقضه. اگر ایشون خواهان جدایی سیاست از ورزش است چرا خودش با استفاده از جایگاه یک ورزشکار در مسایل سیاسی دخالت میکنه؟ ایشون و سایر دوستانشون که با هزار ترفند سعی کردند حتی از خدمت سربازی که وظیفه هر ایرانیست فرار کنند حالا به افرادی که داوطلبانه به خاط اعتقاداتشون خانه و کاشانه خود را رها کردند تا با جنایتکا ترین افراد بجنگند گوشه میزنند؟! برو خجالت بکش آقا فکر کردی امنیتی که داری از اون استفاده میکنی بدون هزینه بدست آمده؟

    پاسخ
  5. Javad سه شنبه, ۲۴ مرداد, ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰

    چه فتح باب خوبی بود
    من واقعا برام سوال بوده
    حمایت ما از حزب الله و حماس قبل از داعش و در راستای مبارزه با اسراییل بوده، و شکی نیست که کمک ها جنس مالی هم داشته، و اینکه تو این ۴۰ سال انقلاب سهم مردم این نبوده و نظام در داخل اصلا خوب عمل نکرده و انتخابات بازگوی این وقایع بوده.اما باید ببینیم چی شده که ما هدر رفت پولی داشتیم بانکها و اختلاسها و آقازاده ها و روابط به جای ضوابط و… باعثش بوده یا اینکه هزینه در جای دیگه. من مطمئنم حتی اگه این هزینه ها هم برگرده به کشور بازم در جاش خرج نمیشه چون سوراخ این منبع جای دیگه س!
    مبارزه با اسراییل یعنی مبارزه با آمریکا یعنی مبارزه با امپریالیسم و ابعاد وسیعی داره از جمله فرهنگی نظامی اقتصادی ولی مث اینکه ما فقط یک بعدشو درست کردیم. لازمه مقاومت، اقتصاد قوی ، دانش روز افزون و عدالت و آزادیه ! به نظرم ما داریم کم هم خرج میکنیم!

    پاسخ
  6. حقي چهارشنبه, ۲۵ مرداد, ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱

    آقای مهدوی کیا آدم مغرضی بنظر نمی آد ایشان مثل هزاران نفر دیگر تحت تاثیر القائات خاصی هستند .

    پاسخ
    1. محمد دوشنبه, ۱ آبان, ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴

      یعنی خودش قادر به فکر کردن نیست!

  7. هدایت پنجشنبه, ۲۶ مرداد, ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

    یادمان باشد که در مقابل چنین دیدگاهایی ، موضع تند نگیریم ، و با احترام جواب طرف رو بدیم تا خیلی ها که مثل فکرمی کنند ولی چیزی نمی گویندتوجیه شوند
    برای نمونه مسئولان می توانند در مقابل دیدگاه چنین فردی بگن ، ۱-هزینه های که ایران در این کشور ها انجام می دهد نسبت به هزینها دیگر کشور ها خیلی کمتر هست در عوض نتیجه خیلی بهتری عاید منافع ملی شده است ،
    ۲- کشورهای در یک محیط بسته نیستند که نسبت به محیط پیرامونی بی تفاوت باشد
    ۳- همین ها بودن که تا ۴۰ ک مرز ایران پیشروی کردن و در ایران عملیات تروریستی انجام دادن ،به فرموده امام علی علیه السلام هیچ کس نیست که در خانه اش مورد هجوم قرار بگیرد مگر اینکه خوار و ذلیل شد (نقل درون مایه)
    ۴- اقای مهدوی کیا اگر قرار باشد مثل سبک شما سخن گفت می توان به شما گفت که چرا به مشکلات خانه و محل(به عنوان یک جامعه کوچک) خود نمی پردازید ودرباره جامعه بزرگتر (ایران)سخن می گویید
    اگر شما به عنوان یک هم طن نسبت به منافع ملی احساس مسولیت می کنید(که باید اینگونه باشد)ایران هم به عنوان یه عضو از جامعه جهانی نسبت به محیط پیرامونی احساس مسئولیت می کند

    پاسخ
  8. ناشناس جمعه, ۳ شهریور, ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱

    سلام
    پست قبلی من رو پخش نکردید امیدوارم این یکی رو پخش کنید
    جناب مهدوی کیا
    چند روز پیش خبری اومد مبنی بر اینکه عربستان میخواد ۱۰۰ میلیارد دلار در مناطق آسیب دیده عراق سرمایه گذاری کنه
    این میزان از تخریبات همه حجم تخریبات عراق نیست چون عملیات برای پاکسازی عراق هنوز ادامه داره(علاوه بر تلعفر بیابان های نینوی،صلاح الدین و الانبار و پاکسازی کرکوک باقی موندند که باید پاکسازی بشند) و تخریبات به خاطر بمب هایی که داعشی ها تو خونه های مردم میزارند برای انتقام از اونها و تخریبات دیگر توسط جنگنده های آمریکایی بالاتر خواهد رفت بماند که اون ۱۰۰ میلیارد دلار برای بازسازی همه تخریبات نیست و هزینه تخریبات از این هم بالاتر هم هست.
    جناب مهدوی کیا میدونید چرا این بلا سر عراقی ها اومد چون اونام اعتقادی نداشتند که باید به سوریه برند و زمانی که بعضی از اونها به خاطر جمهوری اسلامی ایران به جنگ سوریه میرفتند داد خیلی ها در میومد که چرا ما باید برای ایران وارد جنگ سوریه بشیم و این جنگ دخلی به ما نداره و از این حرف ها.حتی اونها زمانی که داعش که مخفف دولت اسلامی عراق و شام هستش دیروالزور رو گرفتند وارد جنگ سوریه نشدند تا خطری که بر علیه اونها هم بود رو اونجا نابود کنند نتیجش رو همه ما دیدیم چیشد،به وسیله کشورهای منطقه (با تحریک اونها در شبکه های خبریشون) اهل تسنن الانباردست به اعتراض های گسترده زدند و اون کشورها اعضای داعش رو به عنوان تظاهر کننده وارد این کشور کردند تا اونچه نباید بشود متاسفانه انجام بشه.
    اوایلش فلوجه و رمادی سقوط کرد و بعد از اون به خاطر بعضی ها در داخل موصل و بعد از حدود ۲ ماه ۴۰ درصد خاک عراق سقوط کرد و داعشی ها به ۴۰ کیلومتری مرزهای ما رسیدند و خطر امنیتی برای ما شدند واگر شهر خانقین رو میگرفتند قشنگ به مرزهای ما میرسیدند ولی این بار ایرانی ها بر خلاف عراقی ها خطر رو جدی گرفتن و وارد عراق شدند تا هم امنیت کشور ما رو تامین کنند با ناکام گذاشتن داعش برای ورود به ایران و هم جلوی ضرری که داعشی ها میتونستند با ورودشون به خاک ایران به ما ایرانی ها بزنند رو بگیرند
    جناب مهدوی کیا حضور ما در عراق و سوریه واجبه چون این داعش تو سوریه ایجاد شد و به نزدیک مرزهای ما رسید.تروریست رو باید در اطرافمون نابود کنیم متاسفانه داعش داره تو افغانستان هم قدرت میگیره و اگر اونجا نابود نشه و قدرمتند تر از این بشه دوباره یک خطر امنیتی دیگه این بار در شرق کشور برای ما ایجا میشه.
    عزیزان ما دارند جونشون رو میدند تا امنیت رو چه برای ما و چه برای کشورهای دوست و همسایمون به ارمغان بیارند کار اونها ارزشی بیشتر از حرف های شما داره.
    جنای مهدوی کیا این داعش چند ماه پیش اگر اشتباه نکنم چند خمپاره رو به سمت اسرائیل شلیک کرد که بعدها عذرخواهی کرد ولی زمانی که به سمت لبنان و سوریه و عراق رفت و حتی نزدیک مرزهای ما شد و تصمیم داشت وارد ایران هم بشه از هیچ کس عذرخواهی نکرد که این نشون میده دست همون اسرائیلی های جنایتکار پشت این جنایت کارتر از خودشه.وقتی بعضی ها با این جنایت کارها و حامیان جانیان بدتر از اونها بازی میکنند حقشون طرفداری نیست به این عنوان که نباید سیایت رو وارد ورزش کرد

    پاسخ
    1. ناشناس جمعه, ۱۷ شهریور, ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

      خوشحالم که منفی خوردم
      چون میگن حرف حق تلخه
      ابن یعنی اینکه حقیقتی رو گفتم که جماعتی اون حرف تلخ نشسته واسشون

  9. ناشناس شنبه, ۴ شهریور, ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰

    متاسفانه در کشور ما نه تنها مردم بلکه مسئولین نیز به کارکردهای اقتصادی کمک های خارجی برای اقتصاد کشور کمک کننده واقف نیستند. اینکه میشویم امریکا و ژاپن و اخیرا چین کمکهای خارجی انجام میدهند طبیعتا به دنبال اجر اخروی آن نیستند. کمک خارجی بهترین روش هزینه کرد ارز خارجی برای پیشگیری از خسارت آن به اقتصاد ملی است. وقتی شما در کشور دیگری مثلا سد میسازید این از دست دادن پول نیست بلکه شما دارید برای متخصصان داخلی و صنایع ایجاد اشتغال میکنید و ضمنا آنها را توانمند میسازید. خصوصا دقت کنید که کشورهایی که مازاد درآمد خارجی دارند از این کمکها انجام میدهند. این از آن رو است که میدانند مازاد ارز خارجی و هزینه کرد آن در اقتصاد بومی نتیجه ای جز واردات نخواهد داشت و همه میدانیم که واردات مساوی است با صدمه به اشتغال ملی که مبنای اقتصاد کشورها است.، به عبارت دیگر ارز خارجی سرنوشتی جز خروج از کشور ندارد و بنابر این دولتها دنبال آن هستند که راهکاری بیابند که از صدمه آن به اقتصاد ملی جلوگیری نمایند. در حقیقت کمک خارجی بهترین روش تبدیل ارز خارجی به اشتغال داخلی است و برای همین است که کشورهای فوق سازمانهای عریض و طویلی برای یافتن مصارف مناسب برای کمکهای خارجی تاسیس میکنند مثل جایکا در ژاپن. یک کشور با ظاهر بخشش به کشور دیگر نه تنها اقتصاد و اشتغال ملی را به تحرک می اندازد بلکه وجهه مناسب نیز می یابد.
    ما هم که سالها است ارز نفت در حال صدمه به اقتصادمان است اگر حتی ظاهرا تمام پول نفت را صرف کمک به محرومان اطرافمان از عراق تا پاکستان و غیره نماییم نه تنها ضرر نخواهیم کرد بلکه اقتصادمان را از بیماری نفتی که سالها است به آن دچار است و واردات بی رویه و قاچاق ملی از علائم آن است رها کرده ایم.

    پاسخ
  10. ناشناس جمعه, ۲۸ مهر, ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲

    اولا آقای مهدوی کیا کاملا تحت تاثیر جو موجود و فضای رسانه ای قرار گرفته خوب بود هم اشاره ای میکرد به رفتار متناقضش در خیلی از موارد شما کافی بود به واکنش اون نسبت به خطاهای یک بازیکن غربی روی پای اون و یک بازیکن آسیایی روی اون خیلی چیزها دستگیرتون میشه. فعلا همین سیایت باعث شد که دوسال سربازی نره

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.