به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ابومهدی مهندس جانشین فرماندهی حشد الشعبی عراق در بیانیه‌ ای آمریکا را مقصر اصلی حملات روزهای اخیر به پایگاه‌های حشد الشعبی اعلام کرد و عنوان کرد که از این پس هر اتفاقی بیفتد، مسئولیت آن بر عهده آمریکا است.

ابو مهدی المهندس گفت: “اطلاعات دقیقی داریم که آمریکایی‌ها در سال جاری، چهار فروند پهپاد اسرائیلی را از طریق کشور آذربایجان وارد عراق کرده‌اند تا زیر مجموعه نیروهای آمریکایی جهت اجرای عملیات هوایی و حمله به مقرهای نظامی عراق عمل کنند.”
وی در بیانیه خود تأکید کرد که حشد الشعبی در برابر این گونه اقدامات آمریکا، گزینه ای جز دفاع از خود و مقرهایش ندارد و برای این کار از تسلیحات فعلی خود و تسلیحات بسیار پیشرفته استفاده خواهد کرد.
 
ابو مهدی المهندس اضافه کرد که هواپیماهای آمریکایی اخیرا به جای تعقیب عناصر باقی‌مانده داعش، از مقرهای این سازمان جاسوسی کرده و اطلاعات مربوط به تیپ‌های الحشد و مخازن و انبارهای مهمات و تسلیحات را جمع آوری کرده است. او گفت که آمریکایی‌ها در عراق با ایجاد پارازیت علیه هواپیماهای این کشور، زمینه را برای حمله به مقرهای الحشد فراهم می‌کنند.
 
شایان ذکر است حشدالشعبی مهمات خود را در پایگاه‌های «الشهدا»، «اشرف»، «صقر» و «بلد» نگه‌داری می کند. این پایگاه‌ها در چند روز گذشته مورد هدف حملات هوایی قرار گرفتند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد(ل) پنجشنبه, ۳۱ مرداد, ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۳

    عجب/ افتاب همیشه پشت ابر نخواهد ماند.

    از خوبی های حضور و سرنگونی داعش
    ایجاد نیروی حشد الشعبی بود که ایدولوژی شبیه به بسیج ایران داره.

    حق ماندنی شد و باطل از بین رفت و این وعده الهی.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.