آخرین اخبار از عملیات انصارالله در شمال کتاف؛ ۷ شهریور ۹۸

پنجشنبه 7 شهریور 1398 - 21:01
https://iswnews.com/?p=21273

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ نیروهای منصورهادی در شمال کتاف همچنان در محاصره انصارالله قرار دارند و درگیریهای سنگین ادامه دارد.

براساس اطلاعات گذشته‌ی ما، تیپ الوحده، التحریر، الفتح و القادسیه (مربوط به نیروهای منصورهادی) در این مناطق علیه انصارالله مستقر بوده و حرکت جهت شمالی مدیریت کتاف را تیپ الفتح و القادسیه به همراهی نیروهای ویژه ارتش سعودی به عهده داشته‌اند.

 

براساس اظهارات منابع تابع ائتلاف سعودی، تیپ القادسیه و الفتح که قصد آغاز عملیات در محور شمال کتاف را داشته در وادی آل ابوجباره تجمع داشته و با رصد و زیرکی انصارالله در این منطقه و ارتفاعات حومه آن به محاصره کامل انصارالله درآمده اند.

 

برخی منابع تابع ائتلاف (غیر رسمی)، به کشته و زخمی شدن ۱۷۳ نفر و منبعی دیگر به اسارت و کشته و زخمی شدن ۵۰۰ نفر که (۲۰۰ نفر آنها سعودی هستند)، طبق آخرین اخبار اعتراف کرده اند. (اما این اخبار تا اعلام رسمی سخنگوی نیروهای مسلح یمن و یا ائتلاف سعودی برای تحولات جهان اسلام، غیر قابل استناد است.)

 

در حال حاضر درگیریها برای شکست حصر و نجات تیپ القادسیه و الفتح توسط سایر تیپها و ارتش سعودی ادامه دارد.

بنظر می‌رسد هدف انصارالله از این عملیات سنگین ضمن خنثی کردن عملیات ائتلاف در محور شمالی کتاف، وارد ساختن خسارتی عظیم به نیروهای منصور هادی و ائتلاف سعودی است که طولانی کردن جریان محاصره و درگیری در رشاحه و الصوح نیز به همین علت است.
قصد پیشروی گسترده در محور شمال صعده با تاکتیک‌های فعلی نظامی انصارالله همخوانی ندارد؛ اما ممکن است این خسارت بزرگ منجر به ضعف اساسی در ساختار ائتلاف شده و حتی به پیشروی انصارالله در خاک عربستان نیز ختم بشود.

 

 

پی‌نوشت: تصویر بالا مربوط به جناب محمد العرب، خبرنگار شبکه‌ی سعودی العربیه است که در جبهات شمال صعده همواره حضور پررنگی داشته و رجزخوانی بسیاری علیه انصارالله می‌کرد و در حال حاضر چند روزی است کم پیدا شده است. بقول خودت: نحن هنا أین أنتم؟

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. فواد شنبه, ۶ مهر, ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷

    خیلی خیلی خوشحال شدم
    به امید پیروزی های بیشتر
    کاش میتونستم کمکی کنم

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.