پیام تازه عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق.

یکشنبه 12 آبان 1398 - 22:24
https://iswnews.com/?p=23091

عادل عبدالمهدی اعلام کرد: این تظاهرات‌ها به بسیاری از اهداف خود دست یافته و رؤسای سه گانه را به بررسی مواضع خود وادار ساخته است.

عادل عبدالمهدی با انتشار پیامی خواستار پایان دادن به اعتراضات توسط معترضین شد.

 

عبدالمهدی همچنین افزود: کمیته‌ای حقیقت یاب به ریاست وزیر بهداشت و عضویت نهادهای دولتی و غیر دولتی را مامور تحقیق در رابطه با انواع تجهیزات به کار رفته از سوی نیروهای امنیتی هنگام دفاع از مواضع خود به ویژه کپسول‌های گاز اشک‌آور کردیم.

نخست وزیر عراق گفت: به دلیل اعتراضات نمایشگاه بین‌المللی بغداد، اتمام بودجه سال ۲۰۲۰ میلادی به تاخیر افتاده است و تحصیل در چندین مدرسه و مراکز تحصیلی در چندین شهر متوقف شده است و برای مردم مشاکلی را درست کرده است.

 

عادل عبدالمهدی همچنین در پیام خود خواستار پایان دادن بە تظاهرات خیابانی شد و اعلام کرد تهدید منافع نفتی، قطع کردن راه‌ها و بندرگاه‌ها باعث خسارت بزرگی برای دولت خواهد شد و منجر به نرسیدن برخی محصولات به عراق می شود که این امر نیز باعث افزایش قیمت ها در بازار خواهد شد.

 

عبدالمهدی در پایان تاکید کرد: هم اکنون زمان آن فرا رسیده که زندگی به روال گذشته خود بازگردد همه بازارها ، کارخانه ها ، مدارس و دانشگاهها درهای خود را بگشایند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.