حکایت آن نگاه پرصلابت «محسن» و نگاه سلبریتی زده ما

پنجشنبه 26 مرداد 1396 - 17:28
https://iswnews.com/?p=2376

شاید باید از عکاس داعش ممنون باشیم که چنین لحظه نابی را در تاریخ ثبت کرد….ولی حتی بیش از آن از سلبریتیهای وطنی که ناگهان بادیدن آن نگاه خالی ازترس محسن حججی گویا چشمانشان باز شد.

حتی آنها که پیشتر به حضور امثال محسن در عراق و سوریه انتقاد داشتند یا حتی به هزینه هایی که میشود صرف کارهایی دیگر شود. میشود در هشتگها و پیامهای آنها مشاهده کرد که چگونه کل حق و باطل را به یک نگاه گره میزنند. وجالبتر عکس العمل جامعه است بسیاری از کسانی که با این مسائل بیگانه بوده اند یا حتی آن عکس راهم ندیدند ولی متأثر از فضای مجازی و بازیگران و ورزشکاران و غیره وارد گود شده اند که ببین حامد و مهناز و بهناز چه پستی گذاشته!!!….

شاید اگر اینها نبود محسن عزیز هم میشد یکی مثل خیلیهای دیگر که اصلا نمیشناسیم…مثل دختران ایزدی که به اسارت رفتند، مثل ساکنان فوعه و کفریا که قرار بود آزاد شوند و برخی هرگز رنگ آن را ندیدند.

هدف این مقاله هرگز انتقاد از این واکنش های مثبت نیست. اتفاقا این از کارکردهای مفید سلبریتی ها و افراد سرشناس است که حساسیت جامعه را تحریک کنند منتها حواسمان باشد که حق و باطل را به چنین امواجی گره نزنیم.

قطعا آن نگاه محسن نشانه هرچه نباشد نشانه یک اعتقاد قرص و محکم است و این نیست مگر بواسطه رزق حلال و تربیت صحیح.

اما حق و باطل را باید جای دیگری شناخت.

یک سوال ساده اگر صلابت و نترسیدن نشانه حق و باطل است پس تکلیف آن داعشی چیست که وقتی قصد کشتنش را داشتند گفت برای ناهار نزد رسول الله میروم؟؟

حقیقت این است که برخلاف دیگر گروههای تکفیری اغلب داعشیها نه برای دلار بلکه برای عقیده میجنگند. بین شان آدمهای نترس کم نیستند ولی همه اینها کفایت حق و باطل را نمیکند.

وقتی معیار حق و باطلمان آدمهای سرشناس باشد میشویم حکایت آنها که بین علی و سلمان و عمار در سویی و عایشه و طلحه و زبیر در سوی دیگر سرگردان شدند.
که فرمود تعرف الحق و اعرف اهله و تعرف الباطل و اعرف اهله.

چند صباحی دیگر تب هشتگ #محسن_حججی میخوابد و دوباره همان سوالها…. محسن اگر مدافع حرم بود در مرز عراق و سوریه چه میکرد؟ یا امثال محسن چقدر از عراقی ها و سوری ها را کشتند؟؟
اگر ذره ای دلمان از آن نگاه پرصلابت محسن حججی لرزید قبل از هشتگ زدن برویم ببینیم پشت این نگاه چه اعتقادی است؟؟ حق است یا باطل؟؟

شاید این شناخت بزرگترین حق محسن بر ما باشد. بجای اینکه فلان عکس یا واکنش فلانی معیارمان باشد خودمان کمی دقیقتر و عمیقتر حوادث را پیگیری کنیم.

پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” : انتشار یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 نیما صاد
نیما صاد
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس پنجشنبه, ۲۶ مرداد, ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴

    اعرف الحق تعرف اهله

    پاسخ
  2. ناشناس جمعه, ۲۷ مرداد, ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱

    سلام
    ببخشید سلیبریتیهای وطنی یعنی چی؟
    اگر اشتباه نکنم همون جشن های وطنی درست؟

    پاسخ
    1. حمید رضا کریمی جمعه, ۲۷ مرداد, ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳

      افراد معروف و توی چشم…

    2. نیما صاد شنبه, ۲۸ مرداد, ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

      سلبریتی…..افراد سرشناسی که هوادارای زیادی دارن…..معولا به ورزشکارا و هنرمندا اطلاق میشه….البته نوع خاصی از شهرت رو سلبریتی میگن…..مثلا به سیاسیون یا یه استاد دانشگاه هرچقدر مشهور باشه سلبریتی نمیگن…..بیشتر منظور کساییه که روی توده ها تاثیر دارن….علی الخصوص جوونا

  3. سید شنبه, ۲۸ مرداد, ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱

    نگاره لاینوصف مقدسی هست
    تقدیم به برادر شهید عزیز و بزرگوار و دلاورم :
    رو به سوی کعبه دل ها کنید
    رو به سوی مرقد مولا کنید
    حمله ای آرام ز نو برپا کنید
    بر شما ای راهیان کربلا
    رهنوردان طریق انبیا
    آمده تحسین از روح خدا
    ذکرتان شد نام نیکوی حسین
    آرزوتان دیدن روی حسین
    جان به کف عازم شوید سوی حسین

    پاسخ
  4. زهرا یکشنبه, ۱۸ فروردین, ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱

    باسلام من واقلااز کسی که عکس شهید حججی را زیبا کرده متشکرم

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.