متن کامل بیانیه حضرت آیت الله العظمی سیستانی که توسط حجت الاسلام و المسلمین کربلایی در خطبه‌ی امروز نماز جمعه قرائت شد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مرجعیت عالی دینی با اندوه و تاسف عمیق، اخبار مربوط به درگیری های اخیر در شماری از شهرها بویژه ناصریه و نجف اشرف و ریخته شدن خون عده زیادی در آن حوادث و تخریب و آتش زدن بسیاری از اموال عمومی آن شهرها را دنبال می کند.

مرجعیت دینی به این ترتیب ضمن ابراز همدردی با خانواده های شهدا و دعای صبر و آرامش برای آنها و دعای شفای عاجل برای زخمی شدگان، بار دیگر بر ممنوع بودن و حرمت حمله به تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز و منع آنها از اعمال حقوق خود در زمینه مطالبه اصلاحات تاکید می کند. همچنین بر مراقبت از اموال عمومی و خصوصی و لزوم دور ماندن آن از حملات افراد نفوذی و گروههای آنها تاکید می‌کند.
تظاهرکنندگان مسالمت آمیز باید صفوف خود را از تظاهرات کنندگان نامسالمت آمیز جدا کنند و در زمینه اخراج خرابکاران هر جا باشند با یکدیگر همکاری کنند و به آنها اجازه ندهند از تظاهرات مسالمت آمیز برای لطمه زدن به اموال شهروندان و حمله به صاحبان آنها بهره برداری کنند.

با توجه به شرایط دشواری که کشور در حال گذر از آن است، و نظر به ناتوانی آشکار در زمینه تعامل جناح های مسئول با تحولات دوماه اخیر نظیر حفظ حقوق و جلوگیری از خونریزی، از مجلس نمایندگان که دولت کنونی از آن نشأت گرفته، خواسته می شود که در گزینه های خود در این خصوص بازنگری و در راستای منافع عراق و حفظ خون فرزندانش رفتار کند و جلوی کشیدن شدن کشور به سمت خشونت و هرج و مرج و ویرانی را بگیرد.
همچنین از مجلس نمایندگان خواسته می شود که در تصویب بسته قوانین انتخاباتی مورد رضایت ملت به منظور مقدمه چینی برای اجرای انتخابات آزاد و شفافی که نتایج آن بیانگر اراده مردم عراق باشد، تسریع کند، چرا که تعلل در این انجام این موضوع که دروازه مناسبی برای گذر از بحران فعلی به شیوه مسالمت آمیز و متمدن و زیر سقف قانون اساسی است، بهای سنگینی برای کشور در پی خواهد داشت و همه را پشیمان خواهد کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.