در این کلیپ لحظات درگیری بین دواعش و نیروهای حاضر در پایگاه جمونه و لحظه اسارت شهید محسن حججی از دوربین داعش نشان داده شده است .

با کیفیت متوسط : دانلود

با کیفیت خوب : دانلود

لینک داخلی کلیپ : اینجا

لینک به بیرون: آپارات

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس جمعه, ۲۷ مرداد, ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

    حرام زاده داعشی بر روی پیکر پاک شهید حججی آب دهان پرتاب می کند.به امید خدا انتقام سخت از داعشیا و پشتیبانان این غده سرطانی خواهیم گرفت.
    اما راجب فیلم،حرام زادها دم دمای صبح تک میزنند.پس چرا بعضی از نیروهها تفنگ و مهمات نداشتند؟چرا باید توپ ها و تیربرها کار نکردند؟مطمنا این حمله وقتی هوا تاریک بوده با آن فاصله صورت نگرفته است.یعنی واقعا کسی نبوده بره پشت این توپها و پاسخ به داعشیا بده؟کارشناسان نظامی باید این حمله را مورد ببررسی قرار بدند.با سپاس

    پاسخ
  2. ناشناس شنبه, ۲۸ مرداد, ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

    ۱- نشت اطلاعاتی قوی وجود داره این نشت میتونه از طریق یک پهپاد داعش و یا یک سازمان اطلاعاتی باشه
    ۲- سامانه ای مانند مصباح -۱ که از ۴ تا Zu-23-2 ساخته شده میتونست خط جلو رو پوشش بده ( البته کابرد به صورت زمینی )
    ۳- فرماندهان همیشه دوربین در دست تا افق دور رو دید میزنند ولی اگر هوا تاریک یا گرگ و میش باشه شاید با دوربین معمولی این فاصله کمتر میشه .
    ۴- حتی سنگر هم ناقص باشد ، حتی سلاح ها هم درست استتار نشده باشند که صد البته اشتباه هست و در برد موشک موشک تاو تا ۴ کیلومتر هست ولی اگر شروع عملیات دشمن شناسایی بشه تا شعاع بالایی میشود پدافند کرد .
    این نیروها کمبود تجهیزات مناسب و واکنش سریع دارند و البته ضعف فرماندهی را هم هرگز نباید فراموش کرد .
    ما در این فیلم دیدیم که خبری از خودرو انتحاری نبود که مسئولان گفتند.
    این یک بعد فوق العاده کوچک یک جنگ بیابانی بود که یک فرمانده میتونه جلوش رو بگیره ، اروین رومل با امکانات ۷۰ سال پیش هرگز به دشمن اجازه نداد یک آفند موثر داشته باشه حتی شده با عقب نشینی استراتژیک .
    کاملا معلوم هست که نیروها بدجوری غافلگیر شدند .

    پاسخ
    1. Mirza شنبه, ۲۸ مرداد, ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

      در گذشته نیز عرض کردیم؛ با توجه به اینکه اطلاعات درست و واضحی از سوی نهادهای مسئول منتشر نشده بنابراین تمام تحلیل ها بر اساس تجربه و اطلاعات شهودی فعلی هست .

    2. رافضی جمعه, ۹ فروردین, ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

      عزیزم.شما از منی بپرس که فاصله ام چند کیلو متر با درگیری بود اون روز.اول آمریکایی ها بمباران هواییمون کردن. همه چیز به هم ریخته بود.هنوز نفر درست ساخته نشده بود.جلوی مقرشون مثل جاهایی دیگه خندق حفر نشده بود.خاکریز نیمه تمام بود. به دشمن پهلو دادن. از همه طرف آتیش می بارید.

  3. behrooz ashrafi دوشنبه, ۳۰ مرداد, ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰

    به نظر من تازه رسیده بودن و و از جرثقیل و نوع خاک ریزی معلومه هنوز خوب پدافند دفاعی و سنگر نداشتن و داعشی ها مطمعن از پیروزی حمله و فیلم گرفتن امار کامل داشتن به طوری که فیلم رو نگاه کنید نیروهای ما و شهید حججی غافلگیر شدن و نصفی از شهیدان سلاح نداشتن و قیچی شده بودن …یادشان گرامی و درود به شرف شهیدان مدافعه حرم

    پاسخ
    1. ناشناس چهارشنبه, ۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

      بد ترین کلیپ دنیا

  4. سامان شنبه, ۴ شهریور, ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

    فارغ از مسائل تکنیکی این فاجعه ما با ۲ مشکل اصلی در نیروهای مسلح روبرو هستیم حداقل در وهله ی عمل:
    ۱-نبود و انشا نبودن نیروهای میدانی و تصمیم گیری با علم(تاکید میکنم علم) counterinsuergency یا همان ضد شورش است
    ۱۰ ها کتاب درباره راهبرد های ضد شورشی نوشته شده از عراق و افغانستان گرفته تا ویتنام و فیلیپین و افریقا و….
    از سطوح بالا که استراتژی دقیقی ضد شورشی نداریم تا پایین ترین سطوح که هیچ دستورالعملی در این ضمینه ندارند حتی نیروهای ما احتمالا در هیچ دوره ای که از لحاظ نظری راهبرد های مقابله با جنگ های چریکی-شهری-ترکیبی اموزش داده شود حضور ندارند چه برسد به فاطمیون و ….
    ۲-دوم ماندن نیروهای مسلح در پارادیم های اول و دوم و سوم یعنی اهیمت نیروی پیاده انسانی انبوه و قدرت اتش و محاصره و قطع کردن عقبه و….
    این جنگ ها از نوع پارادیم ۴ است که یا ایده محور میتوان مقابله کرد یعنی مقابله با دشمن با همان مکانیزم چریکی-شهری-ترکیبی که لازمه اش رعایت اصول شماره ۱ است در اموزش سیستمیک علم ضد شورش یا فناوری محور میتوان مقابله کرد که لازمه اش ۲ موضوع یک سلاح های بسیار دقیق و دوم سیستم اطلاعات نظامی قوی است در مورد اول واقعا ضعف فناوری داریم به مسئولان میگیم زرهی ضعیف است میگن مگه میخواهیم دم مرز بجنگیم که نشان دهنده درک ضعیف از زرهی است یک زرهی مثل BMPT Terminator مخصوص این جنگ ها طراحی شده است که کمر شکن است برای دشمن
    و در مورد دوم هم سیستم اطلاعات نظامی ضعیف است اصلا نهاد مشخصی برای این کار نداریم این را بگذاریم در کنار این که اکثریت بودجه اطلاعاتی امریکا صرف DIA سازمان اطلاعات نظامی انها میشود

    پاسخ
  5. ناشناس یکشنبه, ۵ شهریور, ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲

    مسئله اول نبود دیدبان دوم. پدافند عامل وغیرعامل تعریف نشده سوم درمناطق جنگی رزمنده بایدها سبک به همراه داشته باشد مثل کلاش ویا نظیر آن ونارنجک تا درمواقع لازم ازآن استفاده گر

    پاسخ
  6. ناشناس پنجشنبه, ۲۰ مهر, ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

    سلام فیلم کامل سربریدن شهیدحججی روکجا میشه پیداکرد

    پاسخ
    1. Mirza پنجشنبه, ۲۰ مهر, ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲

      سلام هیچ جا . داعش چنین چیزی رو منتشر نکرده و اگر کسی یا سایتی چنین چیزی را ادعا بکند .دروغ گفته است

    2. رافضی جمعه, ۹ فروردین, ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

      داعش فقط فیلم سربریدن هایی رو منتشر میکرد که تو چشم طرف ترس کامل یا التماس برای زنده موندن معلوم باشه . تو چشمای محسن هیچی جز رضا و سربلندی نبود

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.