به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” دقایقی پیش CENTCOM با انتشار بیانیه ای از حمله به پنج موقعیت نیروهای کتائب حزب الله در عراق و سوریه خبر داد.

بر اساس ادعای آمریکایی ها این حملات دفاعی! در پاسخ به حملات اخیر کتائب حزب الله به پایگاه های نیروهای آمریکایی در عراق صورت گرفته است و با این حملات، قدرت کتائب حزب الله در عملیات های آتی علیه نیروهای آمریکایی تضعیف شده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده این حملات به ۳ نقطه در عراق و ۲ نقطه در سوریه صورت گرفته است.

گفته می‌شود طی این حملات ۴ نفر از نیروهای حشدالشعبی شهید و ۱۴ نفر زخمی شده اند و یکی از شهدا ابوعلی خزعلی از فرماندهان میدانی حشد الشعبی می‌باشد.

حملات آمریکا در ساعت ۱۹ امروز علیه مواضع تیپ ۴۵ حشدالشعبی در مناطق غابه سلوم و الحرش (در غرب الانبار) و خط دفاعی علیه داعش در مرز با سوریه صورت گرفته است.

به نظر میرسد مردم و نیروهای مسلح عراق باید با تجمیع صفوف و حفظ یکپارچگی جواب مناسب و شایسته ای به حملات تروریستی آمریکا علیه نیروهای عراقی بدهند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس دوشنبه, ۹ دی, ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰

    جواب آمریکا به راکت پرانیهای مداوم حشد بود دیگه جای تعجب نداره
    خیلی تابلو هست که راکت پراکنی به پایگاههای آمریکاییا در همه جای عراق کار حشد هست ..
    حشد نباید فعلا دوباره راکت پراکنی کنه چون آمریکاییا بااین بهانه دست به حملات گسترده به مراکز حشد در مناطق هم مرز باسوریه و داخل سوریه میزنن برای تضعیف و پاکسازی
    آمار جانباختگان هم از ۱۵نفر گذشته و فعلا نلم دوتا از فرماندهان رده بالادرمیان جانباختگان هست

    پاسخ
    1. ناشناس دوشنبه, ۹ دی, ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

      چقدر شبیه بعضی ها صحبت می کنید (راکت پرانی ها – جانباختگان) . اون زمان که یانکی ها در عراق بدون هزینه هر کاری دلشون می خواست می کردن گذشته. منتظر تابوت اضافی برای تکه پاره های سربازان بور ترامپ باشید. تله های انفجاری چیز بدی است.

  2. عطا دوشنبه, ۹ دی, ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

    شهادت، جانمایه انقلاب اسلامی است و قوام و حیات نهضت ما در خون شهید است.

    پاسخ
  3. مرتضی ترکمانی دوشنبه, ۹ دی, ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

    البته هدف از این حمله تروریستی غیراز آن است که فرماندهی تروریستهای سنتکام ادعا میکنند ، استیصال آمریکا با شروع مانور مشترک دریایی _نظامی سه قدرت قاره کهن با بی توجهی کامل به سروصدای آمریکا وسران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس ،وانحراف توجه جهانی از این رویداد مهم سیاسی_نظامی است ، اهمیت این مانور به قدریست که آمریکا برای کمرنگ کردن رسانه ای آن اقدام به ریسک بزرگ ونوعی خود کشی کرده است ، شکی نیست که اولین حلسه مجلس عراق خواستار خروج کامل آمریکا از عراق خواهد بود واین حمله تمامی تلاشهای قبلی آمریکا برای حذف حشدالشعبی وتبلیغات گسترده برای آنرا را بی نتیجه نمود

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.