حاج قاسم سلیمانی از آمریکا انتقام می‌گیرد!

پنجشنبه 19 دی 1398 - 19:36
https://iswnews.com/?p=26131

نکته مهمی که پس از شهادت سردار سلیمانی نمود یافته و اهمیت دارد، برکت خون این شهید است.
شهادت حاج قاسم نقطه عطف زندگی پر افتخار او بود و آنقدر که شهادت و خون او تاثیر بر اتحاد مسلمین و آزادیخواهان گذاشته و خواهد گذاشت، شاید حضور او در منطقه نمیتوانست چنین تاثیری داشته باشد.


۱- ماجرا از کجا آغاز شد؟

با نگاه رسانه‌ای کلیت ماجرا از ابتدا تاکنون به شرح ذیل است:
تنشها بین مقاومت و آمریکا در یک ماه اخیر در زمین عراق بالا گرفت و جنگنده های آمریکا مواضع کتائب حزب الله را در مناطق مرزی عراق و سوریه بمباران می‌کنند. در پاسخ حشدالشعبی طرفداران خود را بر سر سفارت آمریکا می‌ریزد و خواستار خروج نظامیان آمریکایی از عراق می‌شود. از طرفی دیگر افراد ناشناس به پایگاه آمریکایی K1 در شمال غرب کرکوک حمله راکتی کرده و یک نفر پیمانکار آمریکایی کشته می‌شود.
چند روز بعد آمریکا به این بهانه و با اطلاع قبلی جاسوسهای خود، در مسیر فرودگاه بغداد فرمانده سپاه قدس و همراهان و میزبانان را رصد می‌کند و با حمله پهپادی آنها را هدف قرار داده و به شهادت می‌رساند.
تنش بین سه کشور ایران، عراق در یک طرف و آمریکا در طرفی دیگر بالا می‌گیرد و مجلس عراق پیمان امنیتی با آمریکا را لغو و خواستار خروج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور می‌شود.
ایران نیز بعد از چند روز صبر در پاسخ اولیه‌ی خود دو پایگاه آمریکا در عراق (عین الاسد و اربیل) را هدف حمله موشکی قرار می‌دهد که جزئیات کامل آن منتشر نشده است. به گفته‌ی مقامات آمریکایی این حمله ایران تلفاتی نداشته است که بسیار ساده لوحانه است که چنین دروغ آشکاری را باور کنیم. (برای جزئیات بیشتر به گزارش سردار حاجی‌زاده در لینک https://iswnews.com/26118مراجعه کنید)


۲- نتیجه حمله آمریکا به ایران و پاسخ ایران چه شد؟

فارغ از جزئیات این حمله که در خصوص آن بهتر است به مستندات تصویری و آمارهای تطبیق یافته تکیه کنیم، این حمله و عدم پاسخ آمریکا بدان چند مورد را مشخص کرد:

الف_ ذلت آمریکا: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم تاکنون چنین حمله‌ای را در چنین سطحی دریافت نکرده بود. واسطه کردن سوئیس و قطر، تهدیدات مکرر و دیوانه وار آمریکا قبل از حمله و عقب نشینی عجیب پس از حمله موشکی که آنرا بیشتر توضیح خواهیم داد، نشان از ذلت این کشور در برخورد با دشمنانش دارد.
ب_ اقتدار نظامی ایران: درهم کوبیدن دو پایگاه آمریکایی و عملی کردن تهدیدات ایران، به جهانیان نشان داد که تجاوز به ایران پاسخ آن حمله موشکی سنگین است و جنگنده های پیشرفته، سلاح اتمی، تشکیل ائتلاف و حتی اقتصاد قدرتمند ایران را به زانو در نخواهد آورد.
ج_ تقویت اتحاد ایران در داخل و منطقه: مراسم های میلیونی تشییع پیکر شهدا در عراق و ایران، تجمعات گسترده مردم منطقه از کشمیر و پاکستان تا بحرین و نیجریه، اعلام حمایت گروههای مقاومت در یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین نشانه تقویت اتحاد بیش از پیش محور مقاومت پس از حمله آمریکا است.
د_ جریانهایی که در پشت پرده از سفارت آمریکا حمایت می‌شدند در خصوص درگیریهای اخیر یا طرف آمریکا را گرفته و یا هیچ موضعی نداشتند و برای غالب مردم عراق روشن شد که ماهیت این جریانها پوچ و برخی دیگر آمریکایی است. همچنین افشاگری عادل عبدالمهدی در جلسه مجلس عراق توطئه های دیگری از آمریکا را در اعتراضات عراق را رو کرد.


۳- دروغ های آمریکا در خصوص درگیریهای اخیر چه بوده است؟

آمریکاییها عنوان کرده اند که سفر سردار سلیمانی به بغداد در راستای تدارک حمله به سفارت آمریکا بوده است و با اظهارات عادل عبدالمهدی نخست وزیر فعلی عراق در مجلس، مبنی بر: (شهید سلیمانی در راه جلسه ای با ما بود تا پاسخ ایران به نامه ای از عربستان سعودی را تحویل دهد.) این ادعای دروغ مردود شد.
دروغ دوم نیز مربوط تلفات نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد است که جزئیات آن تاکنون مشخص نیست اما انتقال تلفات به اردن، اسرائیل و بغداد با رصد هواگردهای آمریکایی حتمی است.


۴- هشداری به کل گروههای مقاومت!

در حال حاضر برخی کشورهای اروپایی همپیمان آمریکا در عراق در حال خروج از پایگاههای ائتلاف هستند و گروههای مقاومت در عراق تهدید کرده اند که اگر خروج از عراق را رد کنید باید منتظر پاسخ کوبنده باشید.
درگیری نظامی ایران و آمریکا در ظاهر پایان یافته اما هر لحظه امکان حمله مجدد آمریکا وجود دارد. با توجه به تجربه عقب نشینی های گذشته آمریکا چه در سیاست توئیتری و چه در عمل آنها، باید در نظر داشت که هر وقت آنها عقب می‌نشینند قطعا در تدارک حمله هستند. دولت ترامپ قمارباز بعد از ساقط شدن پهپاد با فاصله زمانی ضمن دم زدن از مذاکره در تدارک فتنه در داخل ایران برآمد، پس از دفع فتنه عراق توسط حشدالشعبی به کتائب حزب الله حمله کرد و پس از تجمعات سفارت آمریکا علیه فرمانده سپاه قدس عملیات جنگی کرد. حالا پس از ضربه عین الاسد دعوت به صلح کرده که این برای آگاهان سیاسی و نظامی ایران و گروههای مقاومت هشداری جدی و روشن است.


۵- هشداری به مردم ایران و کشورهای منطقه!

عموما میبینیم که مخاطبین و مردم عزیز ما عنوان می‌کنند که حمله موشکی اخیر به پایگاههای آمریکایی در خور پاسخ به شهادت سردار سلیمانی و عنوان “انتقام سخت” عنوان شده توسط رهبر انقلاب نیست.
در این خصوص باید گفت اولا “انتقام سخت” از آمریکا و همپیمانانش بیرون راندن آنها از ممالک اسلامی است و حمله نظامی با هر گستره‌ای هرگز جبران شهادت شخصیتی مثل حاج قاسم سلیمانی را نخواهد کرد.
ثانیا در تقابل نظامی قطعا دست برتر با سپاه و گروههای مقاومت است و آمریکا توان مقابله با حملات موشکی و پهپادی ما را ندارند. گواه این مطلب ساقط کردن پهپاد آمریکا در تنگه هرمز توسط سامانه ایرانی و حمله موشکی به عین الاسد و تصاویر و ویدیوهای منتشره از این حملات است.
ثالثا انتقام برای ما آن موقعی است که مردم ما و منطقه به آن درجه از آگاهی برسند که سیطره قدرتهای خارجی جز برای استعمار نیست و این را در عمل ثابت کنند و منتظر این نباشند که شخصی یا گروهی از خارج برای رفاه آنها کاری بکند.
با توجه به شناختی که از حاج قاسم داریم بی شک هدف آن بزرگمرد نیز همین موضوع بود وگرنه محو کردن اسرائیل در چند روز نبرد کار غیرممکنی برای محور مقاومت نیست.
ان شاءالله به برکت خون آن شهید بزرگ منطقه بیدارتر خواهد شد و حاج قاسم سلیمانی آمریکا را در خون خود غرق خواهد کرد.

دانلود پوستر

 محراب
محراب
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل مناطق غرب آسیا، آسیای میانه و شمال آفریقا
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس پنجشنبه, ۱۹ دی, ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰

    نباید فرصت فکر کردن را داد، افغانستان باید شعله ور شود یک کشور کوهستانی غیر قابل ماندن هست
    بعد حملات به نیروهای گشتی آمریکایی در عراق و زدن پایگاه هایشان و سوریه هم باید فشار بیاره، در یمن با توجه به محاصره کار خاصی نمی شود کرد، اما اگر تمرکز دشمن از آن گرفته شود، یمن حداقل نفس می کشد
    قاسم سلیمانی شهید شد رفت تمام، رهایش کنید!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.