عامل سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین مشخص شد

شنبه 21 دی 1398 - 08:34
https://iswnews.com/?p=26250

ستادکل نیروهای مسلح: خطای انسانی موجب اصابت قرار گرفتن هواپیمای اوکراین شد.

اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح:

ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی؛
درپی وقوع حادثه دلخراش سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین در اولین ساعات صبح چهارشنبه۹۸/۱۰/۱۸ و در بحبوحه تهاجم موشکی به پایگاه آمریکای جنایتکار و احتمال تاثیر اقدامات نظامی در این حادثه، ستاد کل نیروهای مسلح بلافاصله به منظور بررسی این احتمال اقدام به تشکیل هیئت بازرسی متشکل از کارشناسان فنی و عملیاتی، مستقل از سازمان هواپیمایی کشوری نمود که نتایج بررسی شبانه‌روزی و دقیق این هیئت به استحضار ملت شریف ایران می‌رسد:

 

۱- در پی تهدیدهای رئیس جمهور و فرماندهان نظامی آمریکای جنایتکار مبنی بر هدف قرار دادن تعداد زیادی از اهداف در خاک جمهوری اسلامی ایران در صورت انجام عملیات متقابل و نظر به افزایش بی سابقه تحرکات هوایی در منطقه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به منظور پاسخگویی به تهدیدات احتمالی در بالاترین سطح آماده‌باش قرار گرفتند.

 

۲- در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پرواز های جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش یافته و برخی اخبار نیز از مشاهده ی اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردیده است.

 

۳- در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت نموده و درهنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی میگردد.

 

۴- ستاد کل نیروهای مسلح ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار هم وطن و جان باختگان اتباع سایر کشورها و عذرخواهی به خاطر خطای انسانی پیش آمده، اطمینان کامل می دهد با پیگیری انجام اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نماید تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

 

۵- همچنین ابلاغ گردید تا در اسرع وقت مسئولین مربوطه در سپاه با حضور در رسانه ملی توضیحات مشروحی را به مردم شریف ارائه نمایند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. m.a شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

    هر چقدر خون حاج قاسم باعث همبستگی شده بود این کار باعث شد توپ توی زمین ما بیفته حالا بیا و جمعش کن.

    پاسخ
    1. m.a شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

      من یک سوال دارم…دوستان خودم که بعضیاشون طرفدار آمریکا هستن اومدن حمله کردن و از غار در اومدن میگن کسی مقصره که پروازارو لغو نکرده کسی مقصره که کشورو برده در شرایط جنگی و کسی مقصره که به سفارت آمریکا در عراق حمله کرده….منظور این افراد شخص رهبری ه…..من نمیگم رهبری معصومه هرگز چنین نیست اما آیا رهبری باید پروازو لغو میکرد؟ در مورد سفارت آمریکا که نمیشه به اینا جواب داد چون اصلا طرف مقابل رو قبول دارن
      و خاک بر سر اون دست مسئولینی بشه که فکر میکنن با این رسانه ضعیف میشه دیر خبر داد یا مخفی کاری کرد.

    2. ناشناس شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳

      جای تاسف داره

  2. ناشناس شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

    فقط مسئولین مربوطه خواهشا مثل توضیحات راجب به زدن پایگاه خالی نیان توضیح بدن،باسند و دلیل حرف بزنن،ملت هوشیار هستند

    پاسخ
  3. ناشناس شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

    فقط میتونم بگم واقعا متاسفم .

    پاسخ
  4. ناشناس شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

    متاسفم از این اشتباه مرگبار اما از رسانه ی شما تشکر میکنم که تا روشن شدن حقیقت تحلیل یا خبری از ان منتشر نکرد.

    پاسخ
  5. ناشناس شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

    وقتی منتظر حمله دشمن هستند چرا پروازها را لغو نکردند؟
    علی رقم آنکه خیلی دوستش دارم ولی سردار حاجی زاده استعفا دهد یا کنار گذاشته شود.

    پاسخ
  6. ناشناس شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

    خدایا مملکت ما را در پناه خودت حفظ کن و از سر تقصیرات همه ما در گذر….

    پاسخ
  7. ناشناس شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

    این هم آزمایش الهى دیگر است تا استقامت و ثابت قدم بودن ما را بسنجد. الحمدلله که نیروهاى نظامى ما مثل امریکاییها که کشته هاشون رو مخفى میکنند و دروغ میگویند، دروغ نمیگویند. من با خواندن حرفهاى سردار حاجى زاده گرییدم. کاش همه مسؤولین همینطور بودند

    پاسخ
  8. نعیم شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

    تسلیت عرض میکنم، خداوند به همه ما و بازماندگان صبر بدهد.
    بد شد، خیلی بد شد.
    همه غمگین و ناراحت هستیم.
    عنایت داشته باشید بیانیه و دستور مقام معظم رهبری در این خصوص کاملا شفاف و صریح است، امیدوارم دست اندرکاران سریعا در این زمینه اقدام کنند.
    اطلاع از اینکه این هواپیما توسط پدافند خودی هدف قرار گرفته واقعا نیاز به این همه وقت نداشت واقعا در این قسمت گلایه و ایراد جدی وارد هست.
    ناهماهنگی بین نیروهای مسلح و بدنه اجرایی و رسانه ها هم جای ایراد فراوان و گلایه دارد.
    این موضوع متاسفانه اثرات نامطلوبی از جمله بی اعتمادی را به دنبال داشته و موجب فعال شدن بیش از پیش رسانه های معاند در بی اعتبار کردن گفته های مقامات و رسانه های داخلی خواهد شد.
    بحث بعدی هم مربوط به این مساله است که حداقل باید برای مدتی پرواز ممنوع اعلام میشد که متاسفانه نشد. این هم باید مورد پیگیری قرار بگیرد.
    تمام تلاش را باید بکاربست تا اعتماد بین مردم، مسئولین و رسانه ها در طول زمان ترمیم شود.
    نکته بسیار مهم این است که باید از هرگونه اقدامی که منجر به تضعیف نیروهای مسلح شود پرهیز گردد.
    در تشکیلات نظامی برای هرکاری شیوه و پروتکلی وجود دارد، اگر کسی طبق پروتکل اقدام نکرده بررسی و طبق قانون برخورد شود. منتها چون عادت به افتادن از اینور پشت بام داریم کاری نکنیم تا فردا روز کسی جرات چکاندن ماشه به روی پرنده های متجاوز را نداشته باشد.
    مجددا تسلیت عرض میکنم.

    پاسخ
    1. عالیمقام یکشنبه, ۲۲ دی, ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

      خدا خوبه. مسوولین بی لیاقت باید نیست شوند تا کشور حفظ بشه

  9. ناشناس شنبه, ۲۱ دی, ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

    تا کی قراره این روزهای نحس ادامه پیدا کنه…
    – ترور حاج قاسم سلیمانی
    – فوت بیش از ۸۰ نفر در مراسم تشیع
    – سقوط هواپیما و جان باختن ۱۷۶ نفر
    – سقوط اتوبوس در جاده فیروزکوه و کشته شدن ۲۰ نفر

    پاسخ
  10. رخشان سه شنبه, ۲۴ دی, ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

    انتقامی سخت تر باید . برابرباتحقیقات صورت گرفته همزمان با پرواز بویینگ اوکراین ، هواپیمای جاسوسی” ریور جوینت ” آمریکا که یکی ازتوانایهایش ، مخدوش کردن سیگنال های پدافندی و ارسال اطلاعات غلط است . مثلا جابجا کردن سیگنال های یک هواپیمای مسافری با یک موشک کروز ، در آسمان ایران مشغول انجام عملیات خرابکارانه بوده . به عبارتی تمامی آن توییت ها- ممنوع کردن پروازهای اروپایی – یا بیان کنایه هایی مانند اینکه “همه چیز خوبست ! ما هیچ تلفاتی ندادیم ! ” و یا در همان دقایق اولیه پافشاری کردن بر این مطلب که ” هواپیمای اوکراین بدست ایران ساقط شده و مدارک آن موجود است ” ، و… تماما بر اساس اهدافی بوده که خود مسبب و طراح آن بوده اند . جنایتی که وظیفه ای بزرگتر را در اعمال انتقامی سخت تر برای ۱۷۵ نفر از عزیزانمان بردوشمان میگذارد

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.